افزایش تولید گاز در منطقه قشم در آستانه زمستان
افزایش تولید گاز در منطقه قشم در آستانه زمستان
مدیر منطقه عملیاتی قشم شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: با باز کردن سه‌حلقه چاه علاوه بر چاه‌های قبلی در میدان گازی «گورزین» قشم، پیش‌بینی می‌شود نزدیک به ۳۰ تا ۳۵ میلیون فوت مکعب گاز بر تولید این منطقه افزوده شود و تولید میعانات گازی نیز حدود ۱۰۰ بشکه در روز افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، «محمد آتیار» در مراسم بهره برداری از پروژه راه اندازی خطوط لوله جدید چاه های میدان گازی گورزین، افزود: با توجه به افزایش تولید گاز در این منطقه، در صورت افزایش مصرف گاز در فصل زمستان، منطقه عملیاتی قشم آمادگی تامین کامل گاز جزیره قشم را خواهد داشت.

وی افزود: با بازکردن سه حلقه چاه علاوه بر چاه‌های قبلی در میدان گازی گورزین قشم، پیش بینی می شود حدود ۳۰ تا ۳۵ میلیون فوت مکعب گاز بر تولید این منطقه افزوده شود و تولید میعانات گازی نیز حدود ۱۰۰ بشکه در روز افزایش یابد.

با وجود روند افزایش مصرف گاز در کشور به ویژه در فصل سرد سال، اما با اقدامات انجام شده برای افزایش تولید گاز و مدیریت مصرف، در سال گذشته گاز بخش خانگی قطع نشد. امسال نیز تامین گاز بخش خانگی اولویت اصلی وزارت نفت است.