نیازمند سرمایه‌گذاری در صنایع نفت و گاز هستیم| فعالیت بیش از ۱۰۰ شرکت دانش بنیان در صنعت گاز
نیازمند سرمایه‌گذاری در صنایع نفت و گاز هستیم| فعالیت بیش از ۱۰۰ شرکت دانش بنیان در صنعت گاز
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، با تأکید بر اینکه در حوزه انرژی با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های فناورانه، حرکت‌های بسیار خوبی آغاز شده است، گفت: نمی‌توان منکر شد که در حوزه نفت، گاز و انرژی نیازمند سرمایه‌گذاری بالا هستیم. تحریم در صنعت نفت و گاز مشکلات و محدودیت‌هایی برای سرمایه‌گذاری به‌وجود آورده، اما سبب توقف فعالیت در این حوزه نشده است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» شرکت‌های دانش‌بنیان از زمان شکل‌گیری مورد توجه مسئولان بوده تا جاییکه با حمایت ارگان‌های مختلف این شرکت‌ها در بخش‌های کلیدی و استراتژیک ورود کردند و با طراحی و تولید تجهیزات دستاورد‌های قابل توجهی را از خودشان به جا گذاشتند. براساس این گزارش هم اکنون بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه صنعت گاز فعالیت می‌کنند.

مجید چگنی معاون وزیر نفت در امور شرکت گاز گفت: امروزه در حوزه دفاعی و انرژی شاهد فناوری‌هایی هستیم که با توانمندی داخلی و بدون دخالت شرکت‌های خارجی تولید شده و نشان‌دهنده توانمندی متخصصان ما در این بخش است.

وی تأکید کرد: در تولید و تجهیز بسیاری از کالا‌های توسعه‌محور و طراحی و مهندسی آن کالاها، نیازی به واردات تکنولوزی نداریم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه هم‌اکنون در حوزه دفاعی کشور خیلی جلو هستیم، افزود: با این پیش‌زمینه، با تلاش خود، موفق شدیم با اراده و پشتکار و انگیزه بالا، به دانش و فناوری روزآمد دنیا در بخش نظامی کشور دست یابیم. هرچند در حوزه صنعت عقب‌ماندگی‌هایی داریم که اراده دولت، بر جبران آن است.

چگنی با تأکید بر اینکه در حوزه انرژی نیز با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های فناورانه، حرکت‌های بسیار خوبی آغاز شده است، تصریح کرد: نمی‌توان منکر شد که در حوزه نفت، گاز و انرژی نیازمند سرمایه‌گذاری بالا هستیم. تحریم در صنعت نفت و گاز مشکلات و محدودیت‌هایی برای سرمایه‌گذاری به‌وجود آورده، اما سبب توقف فعالیت در این حوزه نشده است.

وی با تأکید بر برداشتن گام‌های رو به جلو در حوزه نفت و گاز گفت: با وجود محدودیت‌هایی که در مجموعه صنعت نفت داریم، توانستیم صادرات را افزایش دهیم و گام‌هایی اساسی در خصوص ساخت انواع پالایشگاه‌ها و نیاز‌های آن برداریم.

معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به شعار سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌زایی» اعلام کرد: این شعار را یک تکلیف قلمداد می‌کنیم، به‌ویژه که وزارت نفت نیز در تحقق این شعار پیشران بوده و در این زمینه، بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در رویداد  «نمایشگاه ملی فناورانه و دانش‌بنیان بسیج» هوشمندسازی انرژی شرکت داشته‌اند.