برگزاری مانور سراسری مقابله با شرایط اضطراری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی 
برگزاری مانور سراسری مقابله با شرایط اضطراری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی 
مانور سراسری مقابله با شرایط اضطراری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شددومین مانور سراسری مقابله با شرایط اضطراری به‌منظور توانمندسازی نیروها و هماهنگی شرکت‌ها در مقابله با حوادث احتمالی برگزار شد.

به گزارش نبض انرژی، دومین مانور سراسری مقابله با شرایط اضطراری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، روز دوشنبه (20 اسفندماه) با حضور مهدی روحانی، جانشین قرارگاه شیمیایی سازمان پدافند غیرعامل کشور و سعید فیوضی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان برگزار شد.

سیدامید شهیدی‌نیا، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی درباره اهداف این مانور اظهار کرد: برای بحث توانمندسازی نیروها در منطقه براساس برنامه سالانه‌ای که داریم، هرسال یک مانور سراسری با هماهنگی شرکت‌ها برگزار می‌کنیم.

وی افزود: این مانور بنا به درخواست سازمان پدافند برای مقابله با نشت مواد شیمیایی انجام گرفت که در این مانور به‌صورت فرضی سه مجتمع که مواد خطرناک‌تری نسبت به دیگر شرکت‌ها دارند، به‌صورت همزمان و در بدترین شرایط ممکن، دچار نشت و حادثه می‌شوند.

شهیدی‌نیا ادامه داد: با توجه به اینکه همه شرکت‌ها لایه‌های مختلف ایمنی و محافظتی دارند، ما فرض را بر این گذاشتیم که این لایه‌ها عمل نکنند و بر اساس آن، تمرین انجام شد و با هماهنگی مدیریت بحران منطقه و سایر شرکت‌ها و فراخوان عمومی، عملیات را به‌خوبی پیش بردیم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی افزود: در کنار این عملیات، یک عملیات تروریستی به‌صورت بمب‌گذاری هم طراحی‌شده بود که آن‌ هم با کمک نیروهای منطقه و شهرستان توانستیم با ورود تیم‌های چک و خنثی‌سازی، مورد را کنترل و عامل را دستگیر کنیم.

شهیدی نیا با اشاره به اینکه در همه محوطه‌های اطراف و واحدها، بخش عمده‌ای از کنترل ترافیک را به‌خوبی انجام دادیم، اظهار کرد: اطلاع‌رسانی به‌موقع به واحدهای هم‌جوار که تحت تأثیر نشت این مواد شیمیایی قرار داشتند، صورت گرفت و این عملیات مجموعه‌ای بود از هماهنگی‌ها در حوزه‌های مختلف منطقه که به‌خوبی انجام شد و در حالت واقعی هم این هماهنگی و آمادگی کامل وجود دارد که توان مقابله با هر حادثه احتمالی را داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: از آنجایی که در شهرهای همجوار، این نگرانی وجود دارد که شاید صنایع موجود در مواقع بحرانی آسیب‌رسان باشند، یکی از اهداف ما از برگزاری این مانور، رفع این نگرانی در بین مردم بود و این اطمینان را می‌دهیم که هیچ آسیبی به آنان نخواهد رسید و این گروهی که تشکیل شده، آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه بحران را دارد.

  • منبع خبر : شرکت ملی صنایع پتروشیمی