احتمال ممنوعیت خودروهای برقی در سوئیس برای جلوگیری از خاموشی
احتمال ممنوعیت خودروهای برقی در سوئیس برای جلوگیری از خاموشی
روزنامه آلمانی اشپیگل گزارش داد که سوئیس ممکن است اولین کشوری باشد که استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) را به منظور تضمین امنیت انرژی در زمستان امسال محدود می‌کند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از راشاتودی، روزنامه آلمانی اشپیگل گزارش داد که سوئیس ممکن است اولین کشوری باشد که استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) را به منظور تضمین امنیت انرژی در زمستان امسال محدود می‌کند.

بر اساس یک برنامه اقدام پیشنهادی که هنوز به تصویب نرسیده است، استفاده از خودروهای الکتریکی در سوئیس به جز در موارد “سفرهای کاملا ضروری” می تواند ممنوع شود. دولت این کشور همچنین محدودیت سرعت شدیدتری در بزرگراه ها در نظر گرفته است.

محدودیت‌های شدید در حالی مورد بحث قرار می‌گیرند که دولت سوئیس نگران کمبود برق در ماه‌های آینده به دلیل وابستگی زیاد این کشور به واردات است.

بنا بر این گزارش، سوئیس حدود 60 درصد برق خانگی خود را از نیروگاه های برق آبی، مانند سدهای روی رودخانه‌ها یا ژنراتورهایی که بین دریاچه‌ها قرار می گیرند، تامین می‌کند.

با این حال، بخش بزرگی از برق این کشور از فرانسه و آلمان تامین می شود و امسال واردات با محدودیت مواجه است.

کمیسیون فدرال برق سوئیس (الکام) پیشتر در مورد خطراتی که تامین برق را در زمستان تهدید می‌کند، هشدار داده و گفته بود که مشکلات ظرفیت تولید را نمی توان رد کرد. الکام به در دسترس بودن کمتر انرژی هسته‌ای فرانسه و پیامدهای بالقوه برای صادرات به سوئیس اشاره کرد.

این کمیسیون اعلام کرد که برن ممکن است نیاز داشته باشد واردات برق مورد نیاز خود را با خرید از آلمان، اتریش و ایتالیا پوشش دهد.

با این حال، به گفته الکام، در دسترس بودن صادرات برق این کشورها به شدت به سوخت های فسیلی موجود، عمدتا گاز طبیعی بستگی دارد.

منبع: تسنیم