نیمی از پست‌های سازمان حفاظت محیط زیست خالی است
نیمی از پست‌های سازمان حفاظت محیط زیست خالی است
معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست گفت: در حال حاضر تنها حدود ۵۰ درصد از پست‌های سازمانی سازمان حفاظت محیط زیست دارای شاغل است و به شدت در زمینه حفاظت از محیط‌های طبیعی نیازمند تقویت نیروی انسانی هستیم.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» رضا انجم‌شعاع اظهار کرد: در نشست کمیسیون کشاورزی گزارشی از آخرین وضعیت بودجه سال جاری سازمان حفاظت محیط زیست و عملکرد آن ارائه کردیم، همچنین پیشنهاداتی در خصوص لایحه بودجه 1402 ارائه شد.

وی ادامه داد: در سال جاری از ابتدای سال تا امروز حدود 30 درصد از اعتبارات تملک دارایی سازمان حفاظت محیط زیست اختصاص داده شده و برخی از ارقام را نیز از خزانه دریافت کرده‌ایم و در حال اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در حوزه پایش، حفاظت از محیط‌های طبیعی، آموزش و فرهنگ‌سازی هستیم و مجموعه اقدامات دیگری نیز در حال انجام است.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست با بیان اینکه در نشست کمیسیون کشاورزی در خصوص ساختار سازمان حفاظت محیط زیست و کمبود نیروی انسانی این سازمان تبادل نظر شد، تصریح کرد: در بودجه سال آینده باید به سازمان حفاظت محیط زیست توجه بیشتری شود، در سند تحول مردمی نیز تأکید ویژه‌ای بر موضوعات محیط زیست شده است زیرا نظارت‌های این سازمان با سلامت مردم و کاهش آلودگی‌ها ارتباط دارد.

انجم‌شعاع با تأکید بر اینکه در هیئت دولت نیز مطالبات سازمان حفاظت محیط زیست را در قالب لایحه بودجه سال آینده پیگیری می‌کنیم، بیان کرد: در حال حاضر تنها حدود 50 درصد از پست‌های سازمانی سازمان حفاظت محیط زیست دارای شاغل است و به شدت در زمینه حفاظت از محیط‌های طبیعی نیازمند تقویت نیروی انسانی هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر به ازای حدود 10 هزار هکتار از محیط‌های طبیعی یک محیط‌بان داریم که بر اساس استانداردهای جهانی باید به ازای هر 500 هکتار یک محیط‌بان مجهز به فناوری‌های نوین و تجهیزات داشته باشیم تا بتوانند ذخایر ژنتیکی را حفاظت کند.

خانه ملت نوشت، معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست با بیان اینکه در حوزه پایش نیز با کمبود شدید منابع انسانی مواجه هستیم که از طریق سازمان اداری استخدامی آن را پیگیری می‌کنیم، خاطرنشان کرد: حدود هزار نفر نیروی قراردادی داریم که به دنبال تثبیت آن‌ها نیزهستیم.

منبع: تسنیم