مذاکرات تلفنی وزرای نفت ایران و ونزوئلا در خصوص توسعه همکاری‌های دو کشور
مذاکرات تلفنی وزرای نفت ایران و ونزوئلا در خصوص توسعه همکاری‌های دو کشور
وزیر نفت با معاون رئیس جمهوری و وزیر نفت ونزوئلا در خصوص توسعه همکاری‌های مشترک دو کشور در زمینه انرژی و آخرین تحولات بازار جهانی نفت به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.

به گزارش«نبض انرژی»”جواد اوجی” وزیر نفت ایران با “ال آیسامی” معاون رئیس جمهوری و وزیر نفت ونزوئلا در خصوص توسعه همکاری‌های مشترک دو کشور در زمینه انرژی و آخرین تحولات بازار جهانی نفت به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.

بر اساس اعلام وزارت نفت، ایران و ونزوئلا در دولت سیزدهم مسیری تازه‌ای برای گسترش همکاری در پیش گرفتند و این کشور آمریکای لاتین یکی از نقاط کانون دیپلماسی وزارت نفت بوده است و همکاری‌های گسترده‌ای در این زمینه در دست اجراست.

در جریان سفر اردیبهشت‌ماه امسال وزیر نفت و هیئت همراه به ونزوئلا قرارداد و تفاهم‌نامه‌های متعددی در زمینه توسعه و تولید در میدان‌های نفت و گاز، ارتقا و نوسازی پالایشگاه‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های پالایشگاهی، آموزش نیروی انسانی و کارشناسی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، صدور خدمات فنی مهندسی و انتقال فناوری و توسعه بازارهای صادراتی نفت خام، میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی امضا شد.

مهرماه امسال هم جواد اوجی، وزیر نفت از راه‌اندازی نخستین پالایشگاه فراسرزمینی به نام ال‌پالیتو در ونزوئلا و پالایش روزانه 100 هزار بشکه نفت خام میدان‌های کشور در این پالایشگاه خبر داد.