آمادگی صادرات برق بیشتر به عراق
آمادگی صادرات برق بیشتر به عراق
رئیس‌جمهور در نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه ایران و عراق گفت: ایران برق و گاز مورد نیاز عراق را تأمین می‌کند و ما اعلام کردیم که برای صدور برق بیشتر آمادگی داریم.

 

به گزارش نبض انرژی، حسن روحانی رئیس جمهوری با اشاره به روابط و همکاری‌های برادرانه و رو به گسترش ایران و عراق تاکید کرد: امنیت و توسعه منطقه، بدون ثبات و توسعه تهران و بغداد امکان‌پذیر نیست.

روحانی عصر سه‌شنبه در نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه ایران و عراق با تجلیل از استقبال گرم و صمیمی دولت و ملت عراق از هیات جمهوری اسلامی ایران، گفت: روابط ایران و عراق ریشه در تاریخ داشته و همواره دوستانه و برادرانه بوده و ادامه خواهد یافت.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه ملت ایران در روز‌های سخت در کنار ملت برادر خود عراق بوده و از هیچ کمکی دریغ نکرده است، اظهار داشت: ثبات و امنیت عراق را در راستای توسعه ثبات و امنیت ایران می‌دانیم.

روحانی با تاکید بر اینکه امنیت و توسعه منطقه بدون ثبات و توسعه ایران و عراق امکان‌پذیر نیست، گفت: در شرایطی که آمریکا با تحریم‌های ظالمانه، غیرقانونی و خلاف موازین شورای امنیت علیه ملت ایران به دنبال اعمال فشار و فاصله انداختن میان کشور‌های دوست است، باید با توسعه، استحکام و تعمیق روابط همه جانبه در برابر آن‌ها بایستیم.

رئیس جمهوری مذاکرات مسئولان و هیأت‌های عالیرتبه ایران و عراق را مثبت و در راستای توسعه هر چه بیشتر روابط و همکاری‌های فیمابین برشمرد و افزود: خوشبختانه امروز همه مسئولان ایرانی و عراقی اراده مستحکم و کامل برای توسعه همه جانبه مناسبات تهران – بغداد دارند.

روحانی ایجاد تسهیل در روابط مردم و تجار دو کشور و رفت و آمد آنان را در تعمیق مناسبات حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: ایران و عراق می‌توانند روابط و همکاری‌های خود را در بخش‌های مختلف علمی و فرهنگی، دانشگاهی، نانو و بیوتکنولوژی، فناوری، گسترش داده و در این راستا آماده انتقال تجربیات و همکاری در زمینه مبادلات دانشجویی و علمی با عراق هستیم.

روحانی با بیان اینکه در بخش انرژی آماده افزایش صادرات برق و گاز به عراق هستیم، خاطر نشان کرد: مسئولان دو کشور باید برای تسریع در اجرای توافقات در زمینه حفظ محیط زیست و مقابله با گرد و غبار تلاش کنند.

رئیس جمهوری گسترش روابط بانکی دو کشور و استفاده از پول‌های ملی در مبادلات تجاری را در توسعه همکاری‌های اقتصادی ایران و عراق حائز اهمیت برشمرد.

 

 

  • منبع خبر : ایرنا