هزینه صدها میلیارد تومانی برای عدم آلایندگی پتروشیمی‌ها/ کمبود گاز نداریم
هزینه صدها میلیارد تومانی برای عدم آلایندگی پتروشیمی‌ها/ کمبود گاز نداریم
دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: اکثر پتروشیمی‌ها سبز هستند و گواهی عدم آلایندگی دارند، صدها میلیارد تومان برای عدم آلایندگی آن‌ها هزینه می‌شود.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»احمد مهدوی ابهری ، در خصوص میزان آلایندگی پتروشیمی‌ها گفت: پتروشیمی‌ها آلایندگی ندارند و مانند پالایشگاه‌ها نیستند، هزینه‌های زیادی نیز انجام می‌شود که آلایندگی وجود نداشته باشد. سازمان محیط زیست نیز روی این موضوع نظارت دارد و  اگر از آن‌ها نیز در این رابطه استعلام بگیرید متوجه می‌شوید که کمترین آلایندگی را  پتروشیمی‌ها دارند.

وی با بیان اینکه میزان هزینه پتروشیمی‌ها برای عدم آلایندگی متفاوت است،   ممکن است یک پتروشیمی ۱۰۰۰ میلیارد تومان نیز برای این مساله در بخش‌های مختلف هزینه کرده باشد، گفت: برای کاهش آلایندگی پتروشیمی‌ها اقدامات متعددی انجام شده است.

تحویل گاز به پتروشیمی‌ها کاهش پیدا نکرده است

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با بیان اینکه تحویل گاز به پتروشیمی‌ها کاهش پیدا نکرده است، اظهار کرد: تا کنون نیز موضوعی در خصوص احتمال کاهش گاز پتروشیمی‌ها مطرح نشده است، درحال حاضر به‌میزان نیاز گاز به پتروشیمی‌ها تحویل داده‌ می‌شود و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

مهدوی با بیان اینکه برخی پتروشیمی‌ها گاز متان، برخی خوراک مایع و برخی خوراک اتان دریافت می‌کنند و این موضوع در هر پتروشیمی متفاوت است، گفت: در شرایط فعلی هیچ مشکلی برای دریافت خوراک نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه وضع هوا می‌تواند روی این موضوع اثرگذار باشد، تاکید کرد:  اگر در زمستان هوا سردتر شود ممکن است شرایط تغییر کند و متناسب با شرایط آن زمان تصمیم‌گیری صورت بگیرد اما در شرایط فعلی هیچ مشکلی وجود ندارد.

منبع: ایسنا