ایمن‌سازی خطوط لوله خروجی ایستگاه تقویت فشار گاز مارون ۲
ایمن‌سازی خطوط لوله خروجی ایستگاه تقویت فشار گاز مارون ۲
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: با توجه به همجواری خطوط لوله ایستگاه تقویت فشار گاز مارون ۲ با جاده مواصلاتی امیدیه به اهواز و رودخانه رامشیر عملیات ایمن‌سازی به طول بیش از ۱۸ کیلومتر روی این خط لوله انجام شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری، جواد تقی‌زاده اظهار کرد: پس از بررسی و ضخامت‌سنجی خطوط لوله از سوی کارشناسان این شرکت نقاط پرخطر و نقاطی که در معرض سیلاب‌های فصلی قرار داشتند شناسایی و با هماهنگی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب عملیات ایمن‌سازی از سوی شرکت آغاجاری اجرا شد، همچنین بخش دیگری از این خطوط با توجه به اینکه در حوزه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون قرار داشت از سوی این شرکت انجام شد.

وی با اشاره به اهمیت اجرای این پروژه ضخامت‌سنجی، سندبلاست، تعویض عایق خطوط لوله و احداث دیواره سنگی برای جلوگیری از آسیب به خطوط در زمان بارندگی و سیلاب را بخشی از این عملیات برشمرد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: با تکمیل این پروژه از کاهش تولید نفت به مقدار ۱۱۵۰۰ بشکه و سوزاندن بیش از ۲۴ میلیون فوت‌مکعب گاز جلوگیری شد.