خرید بیش از 17 هزار زنجیره مقره سیلیکونی برای مقاوم‌سازی شبکه برق خوزستان
خرید بیش از 17 هزار زنجیره مقره سیلیکونی برای مقاوم‌سازی شبکه برق خوزستان
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از خرید بیش از 17 هزار و 117 زنجیره مقره سیلیکونی برای بهینه‌سازی شبکه انتقال و فوق توزیع استان در مقابله با گرد و غبار خبر داد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  “محمود دشت‌بزرگ” اظهار کرد: با هدف اصلاح و بهینه‌سازی شبکه برق انتقال و فوق توزیع خوزستان و مقاوم‌سازی آن در مقابله با گرد و غبار و شرایط جوی، تعویض مقره‌های پرسیلنی و شیشه‌ای با مقره‌های سیلیکونی که از سال‌های قبل شروع شده شدت بیشتری گرفته است.
وی افزود: در همین راستا قرارداد خرید 4 هزار و 750 مقره سیلیکونی عبوری و کششی با ارزش سرمایه‌گذاری بیش از 170 میلیارد ریال جهت خطوط 230 کیلوولت ناحیه مرکز خریداری که تاکنون تعداد 2 هزار و 763 زنجیره مقره تحویل این شرکت شده و در حال نصب در شبکه هستند.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بیان کرد: در بخش خطوط 400 کیلوولت نیز قرارداد خرید یک هزار و 253 زنجیره مقره سیلیکونی 400 کیلوولت به ارزش سرمایه‌گذاری بیش از 70 میلیارد ریال جهت خط 400 کیلوولت شمالغرب ـ میلاد ـ ماهشهر اصلی منعقد که تاکنون تعداد 614 زنجیره تحویل این شرکت شده است.
دشت‌بزرگ با بیان اینکه مناقصه خرید 11 هزار و 114 زنجیره مقره‌ جدید (360 میلیارد ریال ) نیز در حال برگزاری است، تصریح کرد: تعویض زنجیره مقره خطوط در مناطق آلوده باعث می‌شود که شبکه در مقابله با گرد و غبار و رطوبت از مقاومت لازم برخوردار گردد و حوادث ناخواسته‌ای که باعث خاموشی می‌شود در شبکه رخ ندهد.
وی تاکید کرد: در سال‌های اخیر یکی از اقدامات مداومی که در شبکه خوزستان در حال انجام بوده مقابله با گرد و غبار است که در این راستا تعویض زنجیره مقره خطوط، پوشش عایقی پست‌ها (RTV)، احداث 15 پست به صورت gis و شستشوی شبانه روزی تجهیزات در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: این دیگر به یکی از وظایف اصلی ما تبدیل شده و همانقدر که برای ایجاد ظرفیت جدید در شبکه و حفظ شبکه موجود لازم است هزینه و وقت صرف شود، برای مقابله با گرد و غبار نیز باید وقت و هزینه کرد و این از ویژگی‌های خاص شبکه برق خوزستان است که در سایر نقاط کشور با این شدت و تکرار، کمتر به چشم می‌خورد.