افزایش ظرفیت صادرات نفت عراق از سال آینده میلادی
افزایش ظرفیت صادرات نفت عراق از سال آینده میلادی
نماینده عراق در اوپک اعلام کرد کشورش ظرفیت صادرات خود از بنادر جنوبی را تا ۲۰۲۵ به ۱ تا ۱.۵ میلیون بشکه در روز می‌رساند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»به نقل از بلومبرگ، عراق به‌عنوان دومین تولیدکننده بزرگ اوپک قصد دارد از سال آینده میلادی روند افزایش ظرفیت صادرات خود از بنادر جنوبی را آغاز و 1 تا 1.5 میلیون بشکه در روز تا 2025 اضافه کند.

 محمد سعدون، معاون مدیرعامل شرکت بازاریابی نفت عراق (سومو) به‌عنوان نماینده این کشور در اوپک در یک مصاحبه تلویزیونی گفت این پروژه شامل احیای بندر جنوبی خورالامیه و خط لوله‌های دریایی می‌شود.

 وی گفت ظرفیت صادرات از بنادر جنوبی بین 150 تا 250 هزار بشکه در روز از سال آینده میلادی افزایش خواهد یافت. طبق گزارش وزارت نفت عراق، این کشور 3.293 میلیون بشکه در روز در ماه اکتبر از بنادر جنوبی خود صادر کرده‌است.

 عراق در تلاش است درآمد نفتی خود را تقویت کرده و شرکت‌های بین‌المللی را به کار در این کشور پس‌از سال‌ها ویرانی به‌خاطر جنگ، تحریم‌ها و حمله‌های نظامی تشویق کند. سعدون گفت طرح کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس که ماه گذشته درمورد آن توافق شد، صادرات نفت عراق را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد.

 وی گفت قیمت فروش نفت عراق در سال جاری میلادی بطور متوسط برابر با 97 دلار در هر بشکه بوده‌است. وزارت نفت عراق همچنین قصد دارد تولید نفت را تا 2028 به 5 تا 5.5 میلیون بشکه در روز برساند. این کشور درحال‌حاضر 4.652 میلیون بشکه در روز تولید می‌کند.

منبع: تسنیم