حل مشکل محیط زیست و آلودگی هوا با برطرف کردن مشکلات صنعت خودروسازی
حل مشکل محیط زیست و آلودگی هوا با برطرف کردن مشکلات صنعت خودروسازی
رئیس دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران با بیان اینکه برای بسیاری از مشکلات موجود در بخش محیط زیست راه‌حل و دانش و فناوری در داخل کشور وجود دارد، بر تعامل بین دانشگاه و سازمان محیط زیست تاکید کرد و افزود: دانشگاه تهران این آمادگی را دارد تا به عنوان بازوی اجرایی محیط زیست در پایش و فرایندها به محیط زیست کمک کند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»علیرضا نورپور، رئیس دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران در دیدار با دکتر علیرضا رحمتی رئیس محیط زیست شهر تهران، با بیان این مطلب افزود: برای حل مشکل محیط زیست باید یک تعامل و هم‌افزایی بین بخش‌های مختلف محیط زیست صورت گیرد.

دکتر نورپور با بیان اینکه تکثر در کانون‌های تصمیم‌گیری موجب نابسامانی در مدیریت مسائل محیط زیست و مشکل آلودگی هوا شده است، اظهار داشت: باید از تجربه مدیریت متمرکز کرونا برای حل مشکل آلودگی استفاده کنیم و با یک مدیریت منجسم همه ظرفیت‌ها و توان دستگاه‌ها را ذیل آن برای رفع مشکلات محیط زیست و آلودگی هوا به کار گیریم.

رئیس دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر سازمان‌دهی صنعت خودرو، بسیاری از مشکلات محیط زیست و آلودگی هوا را ناشی از مشکلات موجود در صنعت خودروسازی عنوان کرد و گفت: باید این صنعت زیانده را به صورت تدریجی به بخش خصوصی واگذار کرده و باید یک اراده قوی برای حل این مشکل و واگذاری این صنعت به بخش خصوص شکل گیرد.

وی با بیان اینکه برای بسیاری از مشکلات موجود در بخش محیط زیست راه‌حل و دانش و فناوری در داخل کشور وجود دارد، بر تعامل بین دانشگاه و سازمان محیط زیست تاکید کرد و افزود: دانشگاه تهران این آمادگی را دارد تا به عنوان بازوی اجرایی محیط زیست در پایش و فرایندها به محیط زیست کمک کند.

دکتر علیرضا رحمتی، معاون اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه ملی و بین‌المللی دانشگاه تهران، هدف از این دیدار را تعامل بیشتر با دانشگاه تهران و بهره‌گیری از توان علمی و نیروی انسانی دانشگاه تهران برای حل مشکلات محیط زیستی عنوان کرد و گفت: باید برای حل معضلات محیط زیست و آلودگی هوا، علم و عمل با هم توأم شوند.

وی افزود: برای حل مسائل بخش محیط زیست و آلودگی هوا باید کارهای علمی و پایان‌نامه‌های دانشجویی به صورت هدفمند انجام شود.
معاون اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه برای مدیریت بهتر در محیط زیست نیازمند داده‌های دقیق و درست هستیم، خواهان استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه تهران برای استخراج داده‌ها در این بخش شد.

دکتر رحمتی همچنین بر استفاده از توان آزمایشگاهی دانشگاه تهران، همکاری در پایش و سنجش، استخراج داده‌ها و تعامل بیشتر با دانشگاه تهران برای همکاری در حل مسائل محیط زیست و آلودگی هوا تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، در این دیدار همچنین درباره مفاد تفاهم‌نامه‌ای که به زودی بین دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران و اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران امضا خواهد شد، بحث و تبادل نظر شد.