بیشتر خودروهای محیط بانان فرسوده هستند| تلاش برای تامین ۳۰۰۰ دستگاه وسیله نقلیه
بیشتر خودروهای محیط بانان فرسوده هستند| تلاش برای تامین ۳۰۰۰ دستگاه وسیله نقلیه
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه بیشتر تجهیزات به‌خصوص وسایل نقلیه محیط بانان وضعیت خوبی ندارند و طول عمر آن‌ها بیش از ۱۰ سال است، گفت: این وضعیت برای سازمان حاکمیتی و نظارتی که باید در زمینه اجرای قانون هوای پاک الگو باشد جای تاسف دارد بنابراین طی برنامه سه ساله ۳۰۰۰ وسیله نقلیه در اختیار پاسگاه‌ها قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»علی سلاجقه در حاشیه مراسم ارسال تجهیزات استحقاقی سالیانه محیط زیست محیط‌بانان یگان حفاظت محیط زیست با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان به ۳۱ استان  که امروز (۵ آذرماه) در محوطه موزه تنوع زیستی برگزار شد، گفت:  این موضوع برای اولین بار در کشور در قالب تجهیزات استحقاقی محیط‌بانان اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: تمام این کالاها تولید داخلی و یک بسته کامل هم برای شرایط زمستانی و هم تابستانی محیط‌بانان است. در راستای ایجاد نظم و نظام محیط‌بانان، کیفیت جنس بسیار مناسب است و به‌صورت سالانه این اتفاق خواهد افتاد و امیدواریم که این لباس‌ها محیط‌بانان را در برابر اتفاقات احتمالی و حمله متجاوزان ایمن کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: تامین جلیقه ضد گلوله نیز هر پنج سال اتفاق می‌افتد اما تلاش سازمان این است که دائم به‌روز رسانی شود و محیط بانان را حفاظت کند.

وی با تاکید براینکه محیط بانان به لحاظ تجهیزات به‌خصوص وسایل نقلیه وضعیت مناسبی ندارد و تمام وسایل نقلیه فرسوده و طول عمرشان بیش از ۱۰ سال است گفت: این موضوع برای دستگاه نظارتی حاکمیتی همچون سازمان محیط زیست که باید در حوزه قانون هوای پاک الگو باشد وضعیت مناسبی نیست چراکه این خودروها تولیدکننده آلاینده‌ها هستند و این موضوع جای تاسف دارد. تمام خودروها به‌خصوص خودروهایی که در مناطق صعب العبور قرار دارند، فرسوده هستند و از ماموریت‌های سوم و…. به بعد فرسوده شده‌اند و کارایی مناسبی ندارند. گویا زمان تهیه تنها قیمت معیار بوده و به کیفیت توجهی نشده است.

سلاجقه ادامه داد: با تاکیداتی که در دولت شد سعی می‌کنیم در بازه زمانی سه ساله ۳۰۰۰ وسیله نقلیه در اختیار پاسگاه‌ها قرار گیرد. طی روز گذشته تمام خودروهای مختلف خودروسازهای داخلی در ابعاد دفاعی و…. آزمایش میدانی شدند.

وی افزود: تلاش می‌کنیم که در صورت تایید آزمایش میدانی از تولیدات داخل و در غیر این صورت از محصولات خارجی استفاده کنیم. خوشبختانه در خصوص تامین موتورسیکلت مشکلی نداریم و حدود ۱۲۰۰ دستگاه موتور به پاسگاه‌ها، نمایندگی‌ها و ادارات کل ارسال شده است. این موتورها داخلی هستند و شاید چندان کیفیت مناسب نباشد اما سعی می‌کنیم با توصیه به تولیدکنندگان کیفیت افزایش یابد و از تولید داخلی استفاده کنیم. این اقلام به تمام ۴۰۰۰ نفر محیط بان تعلق خواهد گرفت.

سلاجقه در پایان در پاسخ به این سوال که آیا خودروی کارکنان سازمان از جمله رئیس سازمان حفاظت محیط زیست آلاینده‌اند یا خیر؟ تصریح کرد: من سعی می‌کنم از خودروهای برقی استفاده کنم. امیدوارم به جایی برسیم که همه از خودروهای برقی بهره مند شوند. شهردار تهران قول داده اقداماتی را برای تأمین وسایل حمل و نقل برقی عمومی و ایستگاه‌های شارژ و تغذیه آن انجام دهد. ان شاءالله با تحقق این امر تغییرات اساسی را شاهد خواهیم بود.