بازار صادرات تجهیزات نفتی گسترش می‌یابد
بازار صادرات تجهیزات نفتی گسترش می‌یابد
طبق گفته رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران پتانسیل‌ خوبی در حوزه صادرات تجهیزات، دارد و پیش‌بینی می‌شود که یک بازار پنج میلیارد یورویی طی سال‌های آتی رقم بزند به همین منظور عملیات  اجرایی آن شروع شده و طی چند ماه آینده حجم آن نیز افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار«نبض انرژی» طراحی و تولید قطعات کلیدی صنعت نفت و گاز و پتروشیمی یکی از دغدغه‌های سازندگان داخلی بود تا بتوانند بخشی از این تجهیزات را با دانش بومی طراحی و تولید کنند تا اینکه این سازندگان با توانمندی داخلی توانستند بخشی از قطعات استراتژیک در صنعت نفت و گاز را طراحی تولید کنند حتی بخشی از این قطعات نیز علاوه برمصارف داخلی به کشورهای خارجی نیز صادر می‌شود.

گفتنی است؛ سیاست کلان وزارت نفت در دولت سیزدهم استفاده از ساخت داخل بود که هم اکنون قانونی شده است. به گفته رئیس انجمن استصنا، سهم ساخت داخل در صنعت نفت اکنون با توجه به ساخت ۱۰ گروه کالایی به ۸۰ درصد رسیده است. بنابراین باید به تولید داخلی میدان داد تا آنها به اتکا توانمندی داخلی در بازارهای خارجی نیز حضور مستمر داشته باشند.

در این بین در عرصه تولید تجهیزات شرکت‌های دانش بنیان نیز ورود پیدا کردند تا جاییکه براساس این گزارش کیفیت محصولات تولیدی این شرکت‌ها در اکثر موارد بسیار بالا بوده و با محصول مشابه خارجی نیز برابری می‌کند و نیازی نیست که محصول خارجی وارد شود و متعاقب آن شاهد خروج ارز از کشور و ضربه به تولید کننده باشیم.

طبق گفته رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران پتانسیل‌ خوبی در حوزه صادرات تجهیزات، دارد و

پیش‌بینی می‌شود که یک بازار پنج میلیارد یورویی طی سال‌های آتی رقم بزند به همین منظور عملیات  اجرایی آن شروع شده و طی چند ماه آینده حجم آن نیز افزایش خواهد یافت هم اکنون حدود 5درصد بازار را در اختیار داریم.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت به یکی از خبرگزاری‌ها گفته است که در بازار تجهیزات این پنج میلیارد برای بازار ونزوئلا پیش‌بینی می‌شود و اگر بخواهیم فراتر برویم اگر تمام تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی را در نظر بگیریم بالغ بر هشت تا ۱۰ میلیارد یورو را می‌توان پیش‌بینی کرد، استارت این مساله زده شده و تا سال ۱۴۰۲ پررنگ تر می‌شود و تا سه سال آینده می‌توان تحقق آن را شاهد باشیم.