تأمین اعتبار ۶۳ پروژه محرومیت‌زدایی روستاهای استان بوشهر
تأمین اعتبار ۶۳ پروژه محرومیت‌زدایی روستاهای استان بوشهر
مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: برای محرومیت‌زدایی امسال با کمک شرکت ملی نفت ایران ۶۳ پروژه عمرانی در روستاهای این استان تعریف شده و در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»علیرضا مقدم گفت: برای اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی که شامل طرح‌های هادی هستند تاکنون ۳۳ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات نفت تخصیص داده شده است.

وی بیان کرد: برای این پروژه‌ها در شهرستان‌های بوشهر ۱۶، گناوه ۱۹، دیلم ۱۸، دشتستان ۶، تنگستان و دشتی هر کدام دو پروژه تعریف شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر یادآور شد: با توجه به اینکه ابلاغ اعتبار به‌تازگی صورت گرفته، کارهای انجام‌شده برای اجرای این پروژه‌ها در مرحله برآورد، تهیه طرح و انتخاب پیمانکار است و در مجموع ۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مقدم اضافه کرد: تلاش می‌شود با انتخاب پیمانکار روند اجرای این پروژه‌ها تا پایان سال به ۵۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی برسد.

وی گفت: امید می‌رود باتوجه به اینکه امسال برنامه‌ریزی و قدم بزرگ‌تری برای محرومیت‌زدایی در دستور کار قرار گرفته است، بتوانیم با همکاری شرکت ملی نفت شاهد افزایش میزان اعتبار تخصیص‌یافته به این موضوع باشیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر در رابطه با کمک نفت برای محرومیت‌زدایی مناطق محروم در سال گذشته گفت: پارسال ۱۳۵ پروژه با ۶۳ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان اعتبار تعریف شد که اکنون با ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا هستند و تلاش می‌شود تا پایان سال‌ بیشتر آنها به بهره‌برداری برسد.

مقدم یادآور شد: تاکنون از سرجمع اعتبار پارسال ۲۸ میلیارد و ۱۸۸ میلیون تومان اختصاص یافته است و انتظار می‌رود با پیشرفت ۱۰۰ درصدی پروژه‌ها، تخصیص‌ها نیز تکمیل شود.