تحویل 29 پنل خورشیدی قابل حمل به عشایر شهرستان بشرویه در خراسان جنوبی
تحویل 29 پنل خورشیدی قابل حمل به عشایر شهرستان بشرویه در خراسان جنوبی
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی گفت: در راستای خدمت‌رسانی به عشایر شهرستان بشرویه و رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار این شهرستان، تعداد 29 پنل خورشیدی قابل حمل با اعتباری بیش از 344 میلیون تومان به عشایر این منطقه تحویل داده شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “مهدی دادگر” طی مراسمی که با حضور نماینده مردم این منطقه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان بشرویه و جمعی دیگر از مسئولان این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته 450 پنل خورشیدی بین عشایر استان خراسان‌جنوبی با اعتباری بیش از 5 میلیارد و 341 میلیون تومان توزیع شد.
وی ادامه داد: هزینه تمام شده هر پنل خورشیدی 11 میلیون و 870 هزار تومان است که 10 درصد هزینه آن از عشایر و مابقی از محل عوارض برق بودجه سال 1400 تامین شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ریاست محترم جمهور مبنی بر اهتمام همه دستگاه‌ها در رفع محرومیت مناطق کمتر توسعه یافته در کشور و استان اشاره کرد و گفت: سال 1399 نیز تعداد 1200 پنل خورشیدی در بین عشایر سراسر استان به منظور برخورداری آن‌ها از نعمت روشنایی توزیع شد.
وی همچنین از برنامه‌ریزی ادامه این طرح در سال 1401 خبر داد و ادامه داد: با اقدامات و هماهنگی‌های صورت گرفته مرحله بعدی این طرح جهادی و بزرگ با توزیع 300 دستگاه پنل خورشیدی در استان انجام خواهد شد.