اچ‌اس‌یی؛ ضامن توسعه هدفمند صنعت پتروشیمی
اچ‌اس‌یی؛ ضامن توسعه هدفمند صنعت پتروشیمی
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: اچ‌اس‌یی به عنوان پشتیبان می‌تواند توسعه هدفمند و کارآمد صنعت پتروشیمی را محقق کند.

به گزارش نبض انرژی، بهزاد محمدی در آیین معارفه سرپرست اچ‌اس‌یی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: مدیریت ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل یکی از مهمترین بخش‌های هر شرکتی به شمار می‌رود و ما به عنوان شرکتی توسعه‌ای باید نقش حاکمیتی خود را در این زمینه برای بیش از 100 طرح و مجتمع پتروشیمی ایفا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اچ‌اس‌یی دارای جایگاهی ویژه است و فقط دارای نقش عملیاتی نیست، افزود: توصیه‌ها همواره توجه به مسائل ایمنی است اما اچ‌اس‌یی فقط ایمنی نیست و با جامع‌نگری باید جایگاه بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل نیز تقویت شود و از طرفی درگیری در برخی موارد جزئی نباید ما را از اهدافمان باز دارد.

معاون وزیرنفت در امور پتروشیمی با اشاره به اینکه برای ساخت یک مجتمع پتروشیمی از زمان برنامه‌ریزی تا تولیدی شدن آن نقش اچ‌اس‌یی حائز اهمیت است، گفت: باید ابزارهای لازم برای اجرایی‌شدن قوانین و دستورالعمل‌های اچ‌اس‌یی متناسب با ماموریت‌های موجود تعریف و برای پیاده‌سازی آنها نظارت و نقش حاکمیتی لازم معمول شود.

وی با بیان اینکه باید ابعاد و عمق فعالیت‌های ما مشخص باشد، ادامه داد: وزارت نفت نگاهی ویژه به مقوله اچ‌اس‌یی دارد و وزیر نفت بر لزوم رعایت اصول اچ‌اس‌یی همواره تمرکز و تاکید ویژه دارند و ما نیز در راستای نقشه راه باید با شتاب، موثر و قدرتمند فعالیت کنیم.

محمدی به نقش حاکمیتی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اشاره کرد و گفت: امروز اچ‌اس‌یی یک ارزش است و شرکت‌های موفق و بزرگ جهان با نگاهی کاملا ارزشی به این بخش توجه دارند و نقش مهم آن را تبیین می‌کنند که ما نیز باید در این مسیر حرکت کنیم.

  • منبع خبر : شرکت ملی صنایع پتروشیمی،