امضای تفاهم‌نامه احداث تصفیه‌خانه فاضلاب با مشارکت بخش خصوصی
امضای تفاهم‌نامه احداث تصفیه‌خانه فاضلاب با مشارکت بخش خصوصی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از احداث تصفیه خانه فاضلاب با مشارکت شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس خبر داد و گفت: حذف ورود فاضلاب پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس به رودخانه مارون بهبهان، ضمن ارتقای شاخص‌های زیست محیطی بستر لازم برای بازچرخانی فاضلاب و استفاده بهینه از آن را در صنایع فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  “محمدرضا کرمی‌نژاد” در حاشیه بیستمین نمایشگاه محیط زیست بیان کرد: تفاهم‌نامه احداث واحد تصفیه فاضلاب و پساب شهرستان بهبهان با ظرفیت 28 هزار متر مکعب در روز به منظور تامین آب مصرفی مورد نیاز پالایشگاه گاز بید بلند خلیج فارس میان شرکت آب و فاضلاب خوزستان و اداره محیط زیست این استان امضا شد.
به گفته وی، پالایش آب کشور، حفظ محیط زیست و تأمین آب مجتمع عظیم پالایشگاه گازبید بلند خلیج فارس به عنوان بزرگترین طرح پالایشی، از جمله اهداف اجرای این تفاهم‌نامه است که با سرمایه‌گذاری 5 هزار میلیارد ریال، طی مدت 24 ماه به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به سایر مزایای این طرح، ادامه داد: بازیابی فاضلاب شهرستان بهبهان، اتلاف و استفاده حداکثری و بهینه از منابع ارزشمند آب کشور و جمع‌آوری گاز‌های مشعل کشور دیگر اهدافی است که با اجرای این طرح مهم  محقق می‌شود.
کرمی‌نژاد با بیان اینکه دولت سیزدهم برای حل اساسی مشکل آب و فاضلاب استان خوزستان توجه ویژه‌ای دارد، افزود: در راستای این سیاست، با اقدامات متعدد و استفاده از همه ظرفیت تلاش کردیم از قابلیت صنعت برای تصفیه پساب‌های استان بهره بگیریم که تصفیه پساب در بهبهان به بیدبلند خلیج فارس و در ماهشهر به پتروشیمی بندر امام خمینی محول شده است.
وی تصریح کرد: با این تفاهم‌نامه 10 میلیون یورویی با بیدبلند خلیج فارس، هم پساب از زیر پای مردم جمع می‌شود و هم شاهد استفاده دوباره از منابع خواهیم بود که موجب خیر و برکت برای مردم خواهد شد.
مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس نیز اظهار کرد: بیدبلند خلیج فارس روزانه حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار مترمکعب از تصفیه‌خانه بهبهان برداشت و آب تولید می‌کند که حدود ۷ تا ۸ هزار مترمکعب از سوی پالایشگاه مصرف و ۲۵ هزار مترمکعب آب تصفیه‌ شده و استاندارد برای شهرستان بهبهان تأمین می‌شود.
“محمود امین‌نژاد” با اشاره به محدودیت منابع آبی در کشور، بیان کرد: ۲۸ هزار مترمکعب فاضلاب شهرستان بهبهان بدون تصفیه وارد رودخانه مارون می‌شود که به‌منظور جلوگیری از این روند، شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس تصفیه‌خانه شهرستان بهبهان را خواهد ساخت.
مدیرکل محیط زیست استان خوزستان نیز در مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه در غرفه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: به دلیل نبود تصفیه‌خانه پساب شهری در بهبهان، روزانه ۲۸ هزار متر مربع پساب، وارد رودخانه مارون می‌شود که موجب آلودگی‌های فراوان محیط‌زیستی می‌شود و تهدیدی برای سلامت مردم است.
“محمد جواد اشرفی” ادامه داد: با عنایت به توجه هلدینگ خلیج فارس به محیط زیست و اهتمام مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس، این تصفیه‌خانه برای رفع این مشکل احداث می‌شود که قدردان این اقدام هستیم.