برای حل ابربحران‌های محیط‌زیستی به فناوری‌های نوین و تبادل جهانی نیاز داریم
برای حل ابربحران‌های محیط‌زیستی به فناوری‌های نوین و تبادل جهانی نیاز داریم
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: علاوه بر تلاش دولت و مشارکت مردم برای حل مشکلات و ابربحران‌های محیط زیستی به فناوری‌های نوین، سرمایه‌گذاری و تبادلات جهانی نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»حفاظت محیط زیست استان تهران، علیرضا مزینانی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست با تاکید بر اینکه نقش آفرینی بخش خصوصی و مردم در عرصه حفاظت از محیط زیست راهگشای بسیاری از مشکلات و مسائل این حوزه است، افزود: باید بتوانیم از فرصت همکاری‌ها و تبادلات بین‌المللی در حوزه محیط زیست، ظرفیت بومی و دانش بنیان برای توسعه و ارتقای محیط زیست کشور بیشترین استفاده را ببریم.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه امسال با محوریت شعار سال و شعار راهبردی سازمان حفاظت محیط زیست کار خود را آغاز کرده است، اظهار داشت: این نمایشگاه زمینه‌ای برای ارائه آخرین دستاوردهای محیط زیستی در حوزه‌های مختلف است.

مزینانی به سیاست‌های کلی ابلاغی محیط زیست از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: این سیاست‌ها باعث همگرایی در حوزه محیط زیست می‌شود و به عنوان اسناد بالادستی و نقشه راه، زمینه مهمی برای دستیابی به توسعه پایدار را فراهم آورده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، بسترسازی برای همکاری‌های بیشتر بین‌المللی در حوزه محیط زیست را یک اولویت دانست و گفت: در نتیجه این ارتباطات بین‌المللی، سرمایه‌گذاری، انتقال فناوری و تبادلات بین‌المللی فراهم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تخریب و آلودگی در حوزه محیط زیست، سال‌های سال اثرگذاری منفی خود را دارد و بسیاری از منابع باید برای بازگشت محیط زیست به حالت اول، هزینه شود.

مزینانی گفت: برای جلوگیری از تخریب محیط زیست و از بین رفتن منابع باید به موضوع توانمندسازی و فرهنگسازی عمومی در این حوزه نیز بیش از پیش توجه کرد.

بیستمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست از ۲۹ آبان تا ۲ آذر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی در حال برگزاری است.