قیمت نفت به پایین‌ترین حد ۲ ماه اخیر رسید
قیمت نفت به پایین‌ترین حد ۲ ماه اخیر رسید
قیمت نفت در پی کاهش نگرانی‌ها درباره عرضه حدود یک دلار کاهش یافت و به پایین‌ترین حد در دو ماه گذشته رسید.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از خبرگزاری رویترز از سنگاپور، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه (۲۳ آبان‌ماه) با کاهش نگرانی‌ها درباره عرضه سوخت با حدود یک دلار کاهش به پایین‌ترین حد در دو ماه اخیر رسید، با این حال نگرانی‌ها درباره تقاضای سوخت چین و تقویت دلار آمریکا همچنان بر قیمت‌ها تأثیرگذارند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در ساعت ۴ و ۳۶ دقیقه برای تحویل در ژانویه ۲۰۲۳ با ۸۷ سنت یا یک درصد افت، ۸۶ دلار و ۷۵ سنت برای هر بشکه داد وستد شد.

قیمت نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر با ۸۷ سنت یا ۱.۱ درصد کاهش به ۷۹ دلار و ۲۱ سنت به ازای هر بشکه رسید، همچنین قیمت این شاخص برای تحویل در ماه ژانویه با ۶۹ سنت یا ۰.۹ درصد کاهش، ۷۹ دلار و ۴۲ سنت معامله شد.

هر دو شاخص در معاملات روز جمعه (۲۷ آبان‌ماه) به پایین‌ترین حد خود از ۲۷ سپتامبر رسیدند و برای دومین هفته با افت بیشتر روبه‌رو شدند، به‌طوری که برنت ۹ درصد و دبلیوتی‌آی ۱۰ درصد کاهش یافت.

تینا تانگ، تحلیلگر مؤسسه سی‌ام‌سی مارکتز در این باره گفت: افزون بر کاهش چشم‌انداز تقاضا به‌دلیل محدودیت‌های ناشی از مقابله با شیوع ویروس کرونا در چین، افزایش ارزش دلار آمریکا امروز نیز یک عامل کاهشی برای قیمت نفت است.

وی اظهار کرد: احساسات ریسک شکننده است، زیرا همه داده‌های اقتصادی اخیر کشورهای بزرگ به سناریوی رکود، به‌ویژه در بریتانیا و منطقه یورو اشاره دارد.