۳۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی با طرح «تعمیر به جای تعویض» در منطقه ۴ عملیات انتقال گاز
۳۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی با طرح «تعمیر به جای تعویض» در منطقه ۴ عملیات انتقال گاز
مدیر منطقه ۴ عملیات انتقال گاز گفت: با انجام عملیات تعمیر شیر ۳۰ اینچ دروازه‌ای در خروجی پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد، ضمن جلوگیری از تخلیه و هدررفت گاز و قطع گاز مشترکان، صرفه‌جویی حدود ۳۰ میلیارد ریال محقق شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، محمد کامل تصریح کرد: بر اساس هماهنگی با دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران برای تخلیه قطعه اول خط ۳۰ اینچ سرخس، مشهد و با رعایت همه دستورعمل‌های اچ‌اس‌ئی، فعالیت تعمیرات در محل شیر دروازه‌ای جوشی ۳۰ اینچ با باز کردن بانت آن توسط همکاران واحد عملیات ساختمانی حوزه معاونت خطوط لوله آغاز شد.

وی افزود: با ابعادبرداری، تعمیرات دیسک و بدنه در محل (جوشکاری، سنگ‌زنی، گرندکاری، لپینگ و…)، شست‌وشوی داخل شیر، نسبت به ساخت سیل کیت‌ها در کمترین زمان ممکن اقدام و در نهایت با بستن اقلام و آزمون‌های هیدرواستاتیک، هوا و دیگر آزمون‌های جانبی، این شیر تعمیر و عملیاتی شد.

مدیر منطقه ۴ عملیات انتقال گاز با بیان اینکه این شیر در چند سال اخیر دچار خرابی شده بود، ادامه داد: این شیر از سوی همکاران حوزه تعمیر شیرآلات به جای تعویض، تعمیر شد که صرفه‌جویی ۳۰ میلیارد ریالی در پی داشت.

کامل گفت: واحدهای مختلف منطقه از جمله بازرسی فنی، حمل‌ونقل، تدارکات کالا، اچ‌اس‌ئی در انجام هرچه مطلوب‌تر این پروژه همکاری کردند تا در فصل سرما مشکلی برای انتقال گاز مستمر و پایدار گاز طبیعی وجود نداشته باشد.

منطقه ۴ عملیات انتقال گاز وظیفه انتقال پایدار گاز به استان‌های خراسان شمالی، رضوی، جنوبی و بخش‌هایی از سمنان و گلستان را به‌عهده دارد.