قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
به دنبال اظهارات وزیر انرژی عربستان که گفته اوپک و متحدانش بعید است قبل از ماه ژوئن توافق کاهش تولید را پایان دهند و همچنین انتشار گزارشی که نشان می دهد فعالیت های حفاری در آمریکا کاهش یافته است، قیمت نفت امروز افزایش داشت.

به گزارش نبض انرژی، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 32 سنت معادل 0.6 درصد افزایش به 56 دلار و 39 سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز امروز 30 سنت معادل نیم درصد افزایش داشت و به 65 دلار و 4 سنت رسید.

به رغم این افزایش ها، پس از آنکه آمارهای ضعیف بازار کار آمریکا نگرانی ها در مورد کند شدن رشد اقتصادی در آسیا و اروپا و احتمال سرایت آن به اقتصاد آمریکا را شدت بخشید، رشد قیمت ها محدود بود.

بنجاین لو، تحلیلگر موسسه فیلیپ فیوچرز در سنگاپور در این باره گفت: «کاهش پیش بینی ها از رشد اقتصاد جهانی مانع از رشد بیشتر قیمت نفت شده است.»

در سال جاری میلادی و به دلیل کاهش تولید های اوپک و متحدانش بازار نفت به طور کلی از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده است. اوپک و متحدانش متعهد شده اند که به منظور برقراری توازن در بازار تولید خود را روزانه 1.2 میلیون بشکه کاهش دهند.

اوپک قرار است روزهای 17 و 18 آوریل در وین تشکیل جلسه دهد. همچنین یک نشست دیگر برای روزهای 25 و 26 ژوئن برنامه ریزی شده است.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان دیروز گفت، خیلی زود است بخواهیم در نشست ماه آوریل سیاست کاهش تولید اوپک و متحدانش را تغییر دهیم.

دیگر عامل تقویت قیمت نفت گزارش موسسه بیکر هاگز بود که نشان داد تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا در هفته گذشته با 9 مورد کاهش به 834 سکو رسیده است.

  • منبع خبر : تسنیم