خشکسالی و مسائل زیست‌محیطی اولویت کشورهای عضو اکو است
خشکسالی و مسائل زیست‌محیطی اولویت کشورهای عضو اکو است
معاون دبیرکل اکو با تأکید بر اینکه اولویت مهم این سازمان مسائل زیست محیطی و کم آبی است، گفت: متأسفانه اکنون تمام کشورهای عضو اکو با خشکسالی مواجه هستند و به غیر از ایران، کشورهای ترکیه، ازبکستان، تاجیکستان و قرقیزستان از مسئله کم آبی رنج می‌برند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  “حسین بیچکلی” در حاشیه هشتمین نشست گروه کارشناسان معدنی کشورهای عضو در گفت‌‍وگو با خبرنگار ایسنا، درباره نقش کشورهای عضو اکو درخصوص بی‌آبی و خشکسالی اظهار کرد: مسائل زیست محیطی، موضوع خشکسالی و فقدان آب کافی یکی از اولویت‌های کشورهای عضو اکو است.
وی تصریح کرد: متأسفانه اکنون تمام کشورهای عضو اکو با خشکسالی مواجه هستند و به غیر از ایران، کشورهای ترکیه، ازبکستان، تاجیکستان و قرقیزستان از مسئله کم آبی رنج می‌برند.
معاون دبیرکل اکو افزود: سازمان همکاری‌های اقتصادی عضو اکو همواره این موضوع را مدنظر داده‌ تا در مورد آن تصمیمات و راهکاریی ارائه شود و به همین منظور در کنفرانس‌های متعدد حضور می‌یابد.
وی گفت: برنامه زیست محیطی سازمان ملل متحد برگزاری جلساتی در خصوص موضوع مهم خشکسالی و کم آبی است. اکنون سه کنوانسیون مهم به شکل بین‌المللی مطرح است. امروز و فردا اعضای اکو در نشست مصر شرکت می‌کنند، دبیر کل اکو نیز بیانیه خود را در مورد مسایل زیست محیطی در این نشست ارائه می‌دهد و امیدواریم یک موافقت بین‌المللی برای بیابان‌زدایی ایجاد شود.
​بیچکلی درباره خشکی زاینده‌رود و تحت‌تاثیر قرار گرفتن موضوع گردشگری، گفت: کشورهای عضو اکو باید در کنار یکدیگر همفکری کنند.امروز یکی از اولویت‌های کشورهای عضو اکو کم آبی، خشکسالی و ‌مسایل زیست محیطی است و نشست‌های خود را تا رسیدن به نتیجه اصلی ادامه می‌دهیم و امیدواریم در آینده نزدیک گردهم آمده تا به نتیجه نهایی برسیم.