سفر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به قاهره
سفر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به قاهره
رییس سازمان حفاظت محیط زیست در راس هیاتی برای شرکت در بیست و هفتمین کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد، وارد مصر شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»علی سلاجقه؛ معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، در راس هیاتی برای شرکت در بیست‌وهفتمین کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد (کاپ ۲۷) تهران را به مقصد مصر ترک کرد.

وی پس از ورود به قاهره مورد استقبال عمر مروان؛ وزیر دادگستری مصر و محمدحسین سلطانی فر؛ رییس دفتر حفاظت منافع ایران در این کشور قرار گرفت.

بر اساس برنامه از پیش تنظیم شده، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست امشب قاهره را به مقصد شرم الشیخ (محل برگزاری کنفرانس) ترک خواهد کرد و در بدو ورود به این شهر مورد استقبال اشرف نماینده ویژه رییس جمهور مصر قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، بیست و هفتمین کنفرانس متعاهدین کنوانسیون تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد (COP۲۷) از تاریخ ۱۵ تا ۲۷ آبان ۱۴۰۱ (۶ تا ۱۸ نوامبر ۲۰۲۲) در شهر شرم الشیخ مصر همزمان با سی‌امین سالگرد شکل‌گیری این کنوانسیون در حال برگزاری است و جمهوری اسلامی ایران در دو سطح کارشناسی و عالی‌رتبه در این کنفرانس حضور یافته است.

سلاجقه که ریاست هیات ایرانی را در این کنفرانس بر عهده دارد، علاوه بر ایراد بیانیه ملی، با وزرای کشورهای همسایه و روسای سازمان‌های بین المللی در حاشیه کنفرانس، دیدارهای دوجانبه‌ای برگزار خواهد کرد.