تفاهم‌نامه ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب برای کودکان و نوجوانان قزوین امضا شد
تفاهم‌نامه ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب برای کودکان و نوجوانان قزوین امضا شد
در راستای ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب در جامعه، تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت آب و فاضلاب استان قزوین و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “داراب بیرنوندی” در جلسه‌ای که به همین منظور برگزار شد، با اشاره به اینکه با زبان هنر می‌توان به کودکان صرفه‌جویی در مصرف آب را به شکلی نهادینه آموزش داد، اضافه کرد: با آموزش پایه‌ای به کودکان و نوجوانان امروز به عنوان مسئولان آینده کشور، می‌توان به حفظ و احیای منابع خدادادی آب امیدوار بود، بنابراین با توجه به اقلیم ایران و میزان بارندگی که یک سوم میانگین جهانی و تبخیر سه برابر میانگین جهانی است باید سازگاری با کم‌آبی در جامعه نهادینه شود.
در ادامه این جلسه، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ضمن تأکید بر اهمیت استفاده صحیح از آب از سوی خانواده‌ها، از آمادگی کانون برای اجرای برنامه‌های متنوع برای آموزش کودکان و نوجوانان در سطح استان در زمینه حفاظت از منابع آب و مدیریت مصرف خبر داد.
“سید علی اکبر موسوی” همچنین هم‌افزایی دو مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شرکت آب و فاضلاب را در حفظ منابع ارزشمند آب موثر دانست و گفت: هدف از امضای این تفاهم‌نامه توسط دو دستگاه، اثرگذاری بر روی جامعه و نسل آینده است.
وی در پایان یادآور شد: تنها با همکاری دستگاه‌ها و جلب همراهی خانواده‌ها مسئله کمبود آب قابل کنترل و احیا برای نسل‌های فعلی و آینده است.
گفتنی است، آشنایی کودکان و نوجوانان با چگونگی مصرف آب، توانمندسازی مربیان جهت آموزش گروه هدف، همراهی کارشناسان متخصص برای آموزش کودکان و تولید محتوای مناسب با موضوع آب از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.