نفت قد کشید| برنت۹۶ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه
نفت قد کشید| برنت۹۶ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه
بهای معاملات نفت برنت با ۳۱ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش، به ۹۶ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز جمعه ۱.۱ درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  بهای نفت در بازار جهانی به دلیل برداشتن محدودیت‌های کرونایی در چین و نیز بهبود شرایط اقتصادی و تقاضا برای سوخت در بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام دنیا را افزایش داده و باعث بالا رفتن قیمت نفت شده است. همچنین در کنار این مهم بالا رفتن ارزش دلار هم مانع افزایش بیش‌ازحد قیمت نفت شده‌است.

براساس این گزارش تقاضای چین برای نفت عربستان سعودی هم ضعیف مانده است و چندین پالایشگاه چینی از این کشور خواستند در دسامبر نفت کمتری دریافت کنند.

بهای معاملات نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت اوایل معاملات حدود یک درصد صعود کرده بودند، اما در ادامه، بخشی از رشد قیمت خود را از دست دادند. بهای معاملات نفت برنت با ۳۱ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش، به ۹۶ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز جمعه ۱.۱ درصد افزایش داشت.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۳ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش، به ۸۹ دلار و ۱۹ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا با ۲.۹ درصد افزایش بسته شد.