شبکه برق ۴۰۷ روستای استان کردستان اصلاح و بهینه‌سازی شد
شبکه برق ۴۰۷ روستای استان کردستان اصلاح و بهینه‌سازی شد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از اجرای موفق طرح‌های توسعه محور این شرکت در روستاهای استان خبر داد و گفت: تاکنون شبکه برق ۴۰۷ روستای این استان در قالب طرح بهارستان اصلاح و بهینه‌سازی شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “هیوا لهونیان” با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی شبکه برق طی ۲ سال اخیر اقدامات شاخصی در استان به ویژه در سطح روستاها انجام شده است، اظهار داشت: تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار با هدف افزایش پایداری شبکه، افزایش ایمنی مردم و ایجاد مبلمان مناسب شهری و روستایی و همچنین طرح بهارستان با هدف بهسازی و بازمهندسی کلیه تجهیزات شبکه و ارتقای کیفیت خدمات‌دهی به مشترکان روستایی به مانند مشترکان شهری اشاره کرد.
وی ادامه داد: اجرای طرح‌های توسعه‌ایی مانند طرح تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار و طرح بهارستان در سطح شهرها و روستاها علاوه بر افزایش میزان رضایت مشترکان شهری می‌تواند نقش مهمی در تقویت و تحکیم ماندگاری روستانشینان در روستاها و اشتغال پایدار و در نهایت افزایش تولید در روستا شود.
لهونیان با تاکید بر اینکه اجرای طرح تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در استان مرکزی از پیشرفت ۷۶ درصدی برخوردار است، افزود: از ۵ هزار و ۶۴۸ کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی در استان، تاکنون شبکه برق ۴ هزار و ۳۰۳ کیلومتر آن به طور کامل به کابل خودنگهدار تبدیل شده که ۷۵۹ کیلومتر آن طی ۸ ماه نخست سال‌جاری انجام شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان اظهار داشت: این طرح به طور ۱۰۰ درصدی در شهرستان‌های سنندج و کامیاران و شهرهای دهگلان، دیواندره و سروآباد به اجرا در آمده است.
وی با تاکید بر اینکه شهرستان کامیاران اولین شهرستان غرب کشور بود که کل شبکه آن در دو بخش شهری و روستایی به کابل خودنگهدار تبدیل شد، اظهار داشت: کمترین پیشرفت فیزیکی این پروژه با پیشرفت ۵۴ درصدی اکنون مربوط به شهرستان سقز و سپس شهرستان مریوان با پیشرفت ۶۰ درصدی است.
لهونیان در ادامه به اجرای طرح بهارستان در ۲۶۴ روستای مورد هدف در سال‌جاری در استان با اولویت روستا‌های مشکل دار با اعتباری بیش از ۷۲ میلیارد تومان اشاره کرد و افزود: سال گذشته نیز در قالب طرح بهارستان شبکه برق ۳۵۳ روستای استان به طور کامل اصلاح و بهسازی شد.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون این طرح به طور کامل در ۵۴ روستا به اتمام رسیده است، گفت: طرح بهارستان در ۳۷ روستای دیگر این استان از پیشرفت بیش از ۵۰ درصدی برخوردار است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پایان تصریح کرد: جابه‌جایی و مقاوم‌سازی پایه‌های برق در معابر روستایی، تامین ولتاژ مطمئن مشترکان روستایی، اصلاح روشنایی معابر عمومی روستاها، اصلاح فرسودگی شبکه برق و رفع حریم شبکه برق مشترکان روستایی و توسعه شبکه به منظور ایجاد بستر مناسب برای تامین برق متقاضیان جدید انشعاب از مهمترین اهداف اجرای طرح بهارستان است.