گسترش چوب‌دزدی در اروپا برای گرم کردن منازل
گسترش چوب‌دزدی در اروپا برای گرم کردن منازل
مردم استونی که بالاترین نرخ تورم در اروپا را دارد با افزایش قیمت انرژی در این کشور، برای گرم کردن منازلشان به دزدی چوب از جنگل‌ها روی آورده‌اند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»به نقل از راشاتودی، شبکه رادیو و تلویزیونی استونی (ERR) به نقل از مرکز مدیریت جنگل های ایالتی (RMK) اعلام کرد، حدود 150 مترمکعب چوب گرد به ارزش 10 هزار و 00 یورو (10 هزار و 388 دلار) در ده ماه گذشته از جنگل های خصوصی استونی به سرقت رفته است.

در همین بازه زمانی، حدود 126 مترمکعب چوب های بریده شده و درختان کوچک انبار شده به ارزش 3 هزار و 850 یورو (3 هزار و 845 دلار) از محل جنگل های دولتی به سرقت رفته است.

توماس هاس، جنگلبان ارشد جنگل های منطقه تارتو در مرکز مدیریت جنگلی ایالتی این کشور به این رسانه گفت، تعداد سرقت ها افزایش یافته است.

وی افزود، این اتفاق با وجود نظارت های شدید کارکنان مرکز مدیریت جنگلی ایالتی رخ می دهد؛ این افراد هر روز از مناطق برش و انبار چوب مراقبت می کنند.

رسانه های محلی روز دوشنبه گزارش دادند، آخرین مورد سرقت گزارش شده در بخش تارتو در یک حفاظتگاه طبیعی اتفاق افتاده است. در آنجا یک مرد 43 ساله و یک زن 35 ساله برای قطع درختان و دزدیدن کُنده های درختان دستگیر شدند.

به گفته هاس، افزایش تعداد دزدی ها به افزایش قیمت انرژی ارتباط دارد.

به دنبال درگیری نظامی روسیه و اوکراین، کشورهای غربی و اروپا، تحریم هایی علیه بخش انرژی روسیه اعمال کردند تا درامدهای نفت و گازی این کشور را کاهش دهند اما تحریم ها، اتحادیه اروپا را با بحران انرژی مواجه کرد. قیمت برق و گاز سر به فلک گذاشته و نرخ تورم در سراسر این منطقه به رکود بالایی رسیده است.

استونی در ماه می، بالاترین نرخ تورم در منطقه یورو را به خود اختصاص داد و نرخ تورم این کشور به 20.1 درصد رسید. کشورهای همسایه این کشور حوزه دریای بالتیک یعنی لیتوانی و لتونی نیز رتبه دوم و سوم را به لحاظ تورم به خود اختصاص دادند و نرخ تورم آنها به ترتیب به 18.5 درصد و 16. درصد رسید.

قیمت های مصرف کننده در سراسر اتحادیه اروپا در حال افزایش است به طوری که نرخ تورم بلژیک، دانمارک، هلند، لهستان و کشورهای حاشیه دریای بالتیک و سایر کشورها در چند ماه گذشته دو رقمی شده است.

منبع: فارس