فاز نهایی پست برق سبزآب اندیمشک به ظرفیت 300 مگاولت آمپر در آستانه بهره‌برداری
فاز نهایی پست برق سبزآب اندیمشک به ظرفیت 300 مگاولت آمپر در آستانه بهره‌برداری
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: فاز نهایی پست برق سبزآب اندیمشک به ظرفیت 300 مگاولت آمپر در مراحل تست و راه‌اندازی است و به زودی وارد مدار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» محمود دشت‌بزرگ” بیان کرد: فاز نهایی و تکمیلی پست برق 230 به 132 و 33 کیلوولت سبزآب اندیمشک به ظرفیت 300 مگاولت‌آمپر در مراحل پایانی بهره‌برداری بوده و در مراحل تست و راه‌اندازی است.
وی با بیان اینکه این پروژه بزرگ از ماموریت‌های ویژه شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بوده، تصریح کرد: در فاز نهایی پست برق سبزآب 2 ترانس هرکدام به ظرفیت 125 مگاولت آمپر در بخش 230 به 132 کیلوولت و یک ترانس به ظرفیت 50 مگاولت آمپر در بخش 230 به 33 کیلوولت وارد مدار خواهد شد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری این پروژه بیش از 410 هزار میلیارد ریال است، اضافه کرد: فاز اول پست برق سبزآب اندیمشک در تیرماه سال جاری به ظرفیت 50 مگاولت آمپر در یک اقدام فوری برای برق‌رسانی به طرح آبرسانی غدیر وارد مدار شد.
وی گفت: امکان انتقال توان برق تولیدی نیروگاه در حال احداث دوکوهه اندیمشک و تقویت برق شبکه شمال خوزستان که دچار چالش‌هایی در این زمینه بوده از مهم‌ترین اهداف بهره‌برداری پست برق سبزآب اندیمشک است.
شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال برق در شبکه انتقال و فوق توزیع در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.