تعمیرات واحد 315 مگاواتی نیروگاه رامین اهواز
تعمیرات واحد 315 مگاواتی نیروگاه رامین اهواز
نیروگاه رامین اهواز به منظور رفع چالش‌ها، محدودیت تولید و تقویت تولید انرژی برق، عملیات تعمیرات نیمه اساسی واحد 315 مگاواتی شماره 5 خود را اجرایی کرده است .

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» محسن حافظی سرپرست نیروگاه رامین با اشاره به فرسودگی و قدمت بالای واحدهای تولیدی نیروگاه رامین گفت: بهسازی و رفع چالش‌های فنی واحدهای نیروگاه از برنامه‌ها و رویکردهای اصلی است که با تکیه بر دانش و تخصص همکاران خود، تعمیرات نیمه اساسی واحد 315 مگاواتی شماره 5 به اجرا درآمده است.
حافظی تعمیرات نیمه‌اساسی این واحد را شامل بخش‌های توربین، بویلر و تجهیزات جانبی عنوان و اظهار امیدواری کرد این فرآیند در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شده، بتوان شاهد تکمیل پروژه و راه اندازی مجدد باشیم و با آمادگی مطلوبی به استقبال تابستان و پیک برق 1402 برویم.
سرپرست نیروگاه رامین افزود: به دلیل شکستگی پره 27 روتورIP بخش توربو ژنراتور تبدیل به تعمیرات اساسی و بخش تجهیزات جانبی به تعمیرات نیمه اساسی تبدیل شده است.
این گزارش حاکی است نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی، بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در پشتیبانی از شبکه برق کشور ایفا می‌کند.