بنزین در بودجه ۱۴۰۲ گران نمی‌شود
بنزین در بودجه ۱۴۰۲ گران نمی‌شود
طبق گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه، بودجه ۱۴۰۲ همانند سال گذشته در دستور کار قرار گرفته به طوری که با بررسی تمام تبصره‌ها در هفته جاری تحویل دولت خواهد شد؛ بنابراین قیمت حامل‌های انرژی در بودجه ۱۴۰۲ افزایش نخواهد یافت.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» یکی از مباحثی که طی روز‌های اخیر مورد توجه و جنجال برانگیز شده موضوع افزایش قیمت بنزین در کشور است که متاسفانه عده‌ای با ارائه نقطه نظرات متفاوت بازار شایعات آنرا داغ کرده است؛ این در حالیست که دولت در حال تاکید بر این است که برنامه‌ای برای گران کردن بنزین ندارد.

طبق گزارش شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، با فروکش کردن بیماری کووید-۱۹ و اعمال حذف محدودیت‌های حمل و نقل، مصرف بنزین در کشور افزایش یافته و از تولید عبور کرده است.
براساس این گزارش افزایش اختلاف قیمت یارانه‌ای و قیمت جهانی بنزین سبب افزایش قاچاق بنزین ایران شده است. در نتیجه کاهش قیمت یا افزایش سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی، قطعا کشور را با بحران سوخت در برخی از مناطق مواجه خواهد کرد.

در همین راستا، مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه گفته بود که ما بودجه ۱۴۰۲ را طبق روال قبل شروع کردیم. در هفته جاری تمام تبصره‌هایش را تمام و تحویل دولت خواهیم داد؛ بنابراین قیمت حامل‌های انرژی در بودجه ۱۴۰۲ افزایش نخواهد یافت و هرگونه طرح اصلاح قیمتی در قالب قانون بودجه سال آینده تعیین تکلیف خواهد شد.