سایه بحران انرژی در اجلاس آب و هوایی مصر/بحران در اروپا به وضعیت خطر رسید
سایه بحران انرژی در اجلاس آب و هوایی مصر/بحران در اروپا به وضعیت خطر رسید
پیش بینی می شود که بحران انرژی روز به روز وخیم تر شود به طوری که اجلاس آب و هوایی مصر هم رنگ و بوی این بحران را گرفته و روسای جمهور کشورها به دنبال راهکار هستند.

به گزارش«نبض انرژی» به نقل از «البوابه»، بحران انرژی در اروپا که پس از جنگ روسیه وا وکراین دچار چالش شده اما هر روز این بحران عمیق تر می شود، عرضه گاز روسیه در پاسخ به تحریم های غرب کاهش یافته است.

از سوی دیگر دولت ها تلاش می‌کنند که سبد انرژی خود را افزایش دهند و اقداماتی را برای کاهش مصرف و رشد ذخایر خود انجام می دهند، اجلاس آب وهوایی مصر هم رنگ و بوی بحران گازی گرفته و روسای جمهور کشورها به اهمیت استفاده از انرژی پاک و هیدروژن سبز به تقویت اقتصاد کشورها تاکید کردند.

صدراعظم آلمان در میزگرد توسعه انرژی اعلام کرد که استفاده از انرژی های پاک نقش مهمی در تقویت اقتصاد کشورها در آینده خواهد داشت.

رئیس کمیسوین اروپاهم تاکید کرد کشورهای ثروتمند باید میلیاردها دلار روی زیرساخت کشورهای آفریقایی و دیگرکشورهای فقیر برای پیدا کردن جایگزینی برای سوخت های فسیلی سرمایه گذاری کنند.

درحالی که قیمت گران سوخت، میلیاردهای یورو  از اقتصاد آلمان از بین می برد تنها در سال جاری 64 میلیارد یورو از اقتصاد این کشور معادل 1.8  درصد تولید این کشور از بین رفته است و پیش بینی شده که سال آینده هم 9 میلیارد دیگر اقتصاد کشور کوچک تر می شود.

بحران انرژی همه کشورها را درگیر کرده و  صندوق بین المللی پول پیش بینی خود از اقتصاد آینده جهان را کاهش داده است. در این میان کشورها توسعه یافته از کاهش قیمت انرژی بیشتر متاثر خواهند شد.

منبع: فارس