رشد تقاضای جهانی برای نفت سال آینده کمتر می‌شود
رشد تقاضای جهانی برای نفت سال آینده کمتر می‌شود
اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) برآوردش از میزان رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال میلادی آینده را به میزان ۳۲۰ هزار بشکه در روز پایین آورد.

به گزارش«نبض انرژی»اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین گزارش ماهانه خود، پیش بینی رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۳ را به میزان ۳۲۰ هزار بشکه در روز کاهش داد و ۱.۱۶ میلیون بشکه در روز تخمین زد اما دورنمای رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۲ را به میزان ۱۴۰ هزار بشکه در روز بالا برد و ۲.۶ میلیون بشکه در روز اعلام کرد.

دولت بایدن هفته جاری وعده داد با حفاری بیشتر برای نفت در آمریکا موافقت نکند و همزمان، گروه تولیدکنندگان نفت اوپک پلاس هدف تولیدش را به میزان دو میلیون بشکه در روز کاهش داده است. پیش بینی می‌شود تولید نفت آمریکا امسال به ۱۱.۸۳ میلیون بشکه در روز و سال میلادی آینده به ۱۲.۳۱ میلیون بشکه در روز بالغ شود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا انتظار دارد تولید نفت اوپک در نوامبر و دسامبر کاهش پیدا کند. همچنین مجموع تولید این گروه در سال ۲۰۲۳ به ۲۸.۹ میلیون بشکه در روز می‌رسد که ۳۰۰ هزار بشکه در روز بالاتر از میانگین تولید امسال خواهد بود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرد قیمت هر بشکه نفت برنت سال میلادی آینده به ۹۵ دلار و ۳۳ سنت می‌رسد که پایین‌تر از ۱۰۲ دلار و۱۳ سنت در سال ۲۰۲۲ خواهد بود زیرا تولید نفت اوپک و غیراوپک به خصوص در آمریکا افزایش پیدا می‌کند. قیمت هر بشکه نفت برنت در نیمه دوم سال ۲۰۲۳، رو به افزایش خواهد گذاشت.

منبع: ایسنا