آغاز بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ سد قشلاق سنندج
آغاز بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ سد قشلاق سنندج
ایستگاه پمپاژ اضطراری تیرگران سنندج با هدف تامین آب شرب پایدار آماده بهره‌برداری شد.

به گزارش«نبض انرژی» مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان در حاشیه بازدید استاندار کردستان از این طرح به كاهش حجم آب سد قشلاق اشاره كرد و گفت: ايستگاه پمپاژ اضطراري اين سد براي مواقع ضروري و پدافندی طراحی و اجرا شده است.
“آرش آریا نژاد” افزود: پروژه ايستگاه پمپاژ اضطراري تيرگران بر روي درياچه سد قشلاق، نصب  و راه اندازی شده که با 3 عدد پمپ مايل ملخي در لوله‌هايي كه هر كدام 40 متر طول دارند؛ با يك اختلاف ارتفاع 15 متري، آب را پمپاژ مي كند.
استاندار کردستان نیز در جریان بازدید از این ایستگاه پمپاژ به ضرورت پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: كاري كه امروز در این ايستگاه پمپاژ انجام شده يك اقدام پيش‌دستانه و مدبرانه با آينده نگری است كه در حقيقت هم در حوزه پدافندغيرعامل و هم در حوزه مسئوليت‌هايي كه ما در قبال مردم و آينده داريم، صورت گرفته است.
“اسماعیل زارعي كوشا” به كمبود آب در برخي از بخش‌ها و روستاهاي استان اشاره كرد و افزود: طرح محروميت‌زدايي و رفع تنش آبي با يك پروژه بي‌نظيري با بيش از 500 ميليارد تومان در حال اجراست.
وی ادامه داد: حدود 200 روستا در استان مشکل کمبود آب شرب دارند که ظرف یک سال و نیم آینده اين موانع مرتفع خواهند شد.
به گفته استاندار كردستان در حال حاضر تست‌هاي نهايي سد آزاد در حال انجام است و شهروندان سنندجي به زودي از آب این سد بهره‌‌مند می‌شوند.