چهار میلیون لیتر نفت سفید به روستاهای سخت گذر کردستان ارسال شد
چهار میلیون لیتر نفت سفید به روستاهای سخت گذر کردستان ارسال شد
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت: چهار میلیون لیتر نفت سفید از ابتدای امسال تا پایان مهرماه به روستاهای سخت‌گذر استان ارسال شد.

به گزارش«نبض انرژی»جهانبخش نوکانی گفت: تمام سهمیه سالانه نفت سفید روستاهای مناطق سخت گذر کردستان ارسال شده و ‌ساکنان این روستاها امسال برای تامین سوخت زمستانی خود مشکلی نخواهند داشت.

وی اضافه کرد: در ‌راستای تحقق حقوق شهروندی و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان، توزیع نفت در سطح ‌روستاهای استان به صورت الکترونیکی انجام و سهمیه خانوارهای سفید سوز روستایی در ‌کارت های بانکی آنان شارژ می شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان ضمن اشاره به توزیع یک میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر نفت سفید در مناطق شهری فاقد گاز طبیعی در سال جاری، افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، هشت میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر نفت سفید در ‌کردستان تامین و توزیع شده است که این میزان به دلیل کاهش خانوارهای نفت سوز، نسبت به مدت مشابه سال قبل با ‌کاهش ‌۳۴‌ درصدی داشته است.

نوکانی یادآور شد: با توجه به شرایط جغرافیایی و کوهستانی بودن استان، عملیات تامین، ‌ذخیره سازی و توزیع سوخت روستاییان استان از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز و هم اکنون نیز ‌ادامه دارد. ‌

وی ادامه داد: امسال تعداد خانوارهای نفت‌سفید سوز در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۵۷ درصد کمتر شده یعنی از ۲۱ هزار خانوار به ۱۲ هزار کاهش یافته است.

افزایش گازرسانی به روستاهای کردستان و اجرای طرح ‌راستی‌آزمایی خانوارهای نفت سفید سوز توسط کارکنان شرکت نفت، از دلایل کاهش آمار خانوارهای استفاده‌کننده از این سوخت در استان است.

۲۶۳ باب فروشندگی روستایی و ۲۴ باب فروشندگی شهری در استان کردستان فعالیت دارد.

منبع: ایرنا