پایان‌نامه‌های دانشجویی در راستای رفع مشکلات محیط‌زیست باشد
پایان‌نامه‌های دانشجویی در راستای رفع مشکلات محیط‌زیست باشد
معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: امروزه محیط زیست کشور با چالش های زیادی مواجه است بنابراین برای رفع آنها بهتر است پایان نامه های دانشجویی در راستای رفع این مشکلات تعریف شود.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، حسن اکبری در نشست با رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران افزود: از زمان حضورم در معاونت محیط‌زیست طبیعی، تشکیل هسته‌های تخصصی و اتاق فکر با دعوت از متخصصان محیط‌زیست ایجاد شده که در این خصوص توانستیم موضوعات زیادی را در بحث‌های متنوع محیط طبیعی به‌ویژه مدیریت حیات‌وحش آغاز کنیم.

وی اظهار داشت: موضوعات محیط‌زیست بسیار متنوع، پیچیده و با بحث‌های زیادی همراه است که می‌طلبد دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران به‌ خصوص در گروه محیط‌زیست در رفع چالش‌های محیط زیستی کشور به ما کمک کرده و پایان‌نامه‌های دانشجویی را به سمت رفع مشکلات محیط‌زیست سوق دهد.

وی افزود: حداقل در مسائل تولید داده، ارائه اطلاعات و نیز حمایت لجستیکی، می‌توانیم در انجام پایان‌نامه‌ها، دانشجویان این رشته را یاری کنیم.

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: امیدواریم که همکاری‌های بین سازمان محیط‌زیست و دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران تقویت‌شده و بتوانیم از ظرفیت همکاری‌های مشترک یکدیگر استفاده کنیم.

استفاده از فناوری های نوظهور در حفظ محیط زیست

همچنین رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران در این نشست گفت: دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران، کهن‌ترین واحد آموزش علم منابع طبیعی در کشور است که از سال ۴۱ تأسیس و با سه گروه کار خود را آغاز کرده است.

مهدی قربانی اظهار داشت: محیط‌زیست طبیعی امروزه براثر فعالیت‌های نادرست انسانی دستخوش تغییراتی شده و نیاز به این داریم که با استفاده از حفاظت مشارکتی، جوامع محلی را توانمند کنیم.

وی افزود: برای حفاظت مشارکتی، نیازمند توجه به پتانسیل‌های اجتماعی و جوامع محلی از یک‌سو و هماهنگ‌سازی دستگاه‌های اجرایی از سوی دیگر هستیم تا بتوانیم کاربرد فناوری‌های نوظهور را در حفاظت از منابع طبیعی و محیط‌زیست بکار گیریم.

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران گفت: توجه نکردن به کارآفرینی طبیعت‌محور، محیط‌زیست ما را تهدید می‌کند و آماده‌ایم تا با همکاری‌های متقابل، گامی مثبت در این خصوص برداریم.