امکانات موجود پاسخگوی همه مسائل زیست محیطی تهران نیست
امکانات موجود پاسخگوی همه مسائل زیست محیطی تهران نیست
معاون حفاظت محیط زیست تهران گفت: تلاش محیط بانان برای بقا و حفاظت از حیات وحش و برخورد با تصرفات غیرقانونی و انجام سایر مأموریت‌ها قابل ستایش است، اما نکته ای که وجود دارد این است که عده و امکانات موجود جوابگوی همه مسائل نیست.

به گزارش«نبض انرژی» علیرضا مزینانی معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست به همراه مدیرکل و جمعی از مسؤولین محیط زیست استان تهران روز گذشته از بخش هایی از مجموعه حفاظتی جاجرود، پارک های ملی خجیر و سرخه حصار و منطقه حفاظت شده ورجین بازدید کردند.

مزینانی در حاشیه این بازدید، اظهار کرد: هدف از این بازدید ارائه گزارشی از وضعیت مناطق تحت مدیریت به معاونت طبیعی سازمان و بیان پاره ای از مشکلات و مسائل موجود در این مناطق  و هم افزایی و هم اندیشی برای حل این مسائل بود.

وی با اشاره به اینکه اولویت کاری در حوزه محیط زیست طبیعی استان تهران، ارتقای ضریب حفاظت مناطق و برطرف کردن مشکلات مربوط به زیستگاه های حیات وحش است، گفت: در این خصوص جلساتی در رابطه با کاهش تعارضات در مناطق با مسئولین و نهادهای ذیربط برگزار شده و مجموعه مدیریت محیط زیست استان تهران امیدوار است که این جلسات نتیجه بخش باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به ضرورت و حساسیت حفاظت از منابع آبی و حوضه های آبریز استان همچون سدهای ماملو، لتیان، ماملو و رودخانه جاجرود، افزود: از جمله موضوعات دیگری که در اولویت برنامه‌های استان قرار دارد رسیدگی به وضعیت پاسگاه های محیط بانی و انجام اقدامات لازم برای افزایش ظرفیت کمی و کیفی محیط بانان و مأموران اجرایی است.

این مقام مسؤول در حوزه محیط زیست استان تهران، برخورداری از امکانات بروز در امر حفاظت را در کاهش مشکلات مربوط به کنترل و پایش مناطق تحت مدیریت مهم دانست و تصریح کرد: تلاش محیط بانان برای بقا و حفاظت از حیات وحش و برخورد با تصرفات غیرقانونی و انجام سایر مأموریت‌ها قابل ستایش است، اما نکته ای که وجود دارد این است که عده و امکانات موجود جوابگوی همه مسائل نیست.

مزینانی در پایان خاطر نشان کرد: اهمیت موضوعات حوزه طبیعی در استان تهران قطعا کمتر از موضوعات محیط زیست انسانی نبوده و در این خصوص نیازمند توجه بیشتر و حمایت مالی و پشتیبانی از سوی سایر دستگاه‌های مسؤول و متولی است.