کشف روش جدید استفاده از “کمپوست” تولید محصول غذایی را ۹۶ میلیون تن افزایش می‌دهد!
کشف روش جدید استفاده از “کمپوست” تولید محصول غذایی را ۹۶ میلیون تن افزایش می‌دهد!
دانشمندان روش جدید استفاده از کمپوست را کشف کرده‌اند که تولید محصول غذایی را سالانه ۹۶ میلیون تن افزایش می‌دهد!

به گزارش«نبض انرژی»کارشناسان روش جدیدی را برای استفاده از کمپوست شناسایی کرده‌اند که می‌تواند تولید جهانی محصولات را افزایش داده و به کاهش تغییرات آب و هوایی کمک کند.

این روش کمپوست در کشاورزی در مقیاس بزرگ می‌تواند عملکرد محصول و سلامت خاک را بهبود بخشد، از ورود زباله‌های زیستی به محل دفن زباله جلوگیری کرده و تولید گاز گلخانه‌ای در این محیط‌ها را کاهش دهد.

درباره این روش، پروفسور سوزان اشمیت از دانشگاه کوئینزلند توضیح داد: کمپوست به روش PCS شامل مکمل کردن نوع مناسب کمپوست با مواد مغذی برای مطابقت با نیازهای خاک و محصولات است. در نتیجه این روش، خاک‌هایی که فشرده و اسیدی شده‌اند، هوادهی و خنثی می‌شوند. نتیجه این است که آن‌ها می‌توانند آب بیشتری را حفظ کنند، رشد ریشه را تسهیل کنند و ارگانیسم‌هایی را که خاک و محصولات را سالم نگه می‌دارند، تغذیه کنند.

به گفته پروفسور اشمیت، خاک نقش مهمی در تضمین امنیت غذایی جهانی دارد اما در حال حاضر 30 درصد از خاک کشاورزی جهان به عنوان تخریب‌شده طبقه‌بندی می‌شود و پیش‌بینی می‌شود که این میزان تا سال 2050 به 90 درصد برسد. محققان تخمین می‌زنند که این روش کمپوست می‌تواند تولید جهانی سالانه محصولات عمده غلات را تا 96 میلیون تن افزایش دهد.

earth در این باره نوشت: تنها در استرالیا، سالانه بیش از 7 میلیون تن زباله زیستی در محل دفن زباله‌ها به وجود آمده و در آنجا مقادیر زیادی گازهای گلخانه‌ای تولید می‌شود. حال اگر میزان زباله به این مراکز را کاهش دهیم، کربن حیاتی را در خاک سطحی زمین‌های زراعی بازیابی می‌کنیم. کاهش تنها 15000 تن زباله زیستی می‌تواند سالانه 2 تا 3 میلیون دلار صرفه جویی به همراه داشته باشد.

منبع: تسنیم