کاهش تولید نفت روسیه به ۱.۱ میلیون بشکه کمتر از سهمیه اوپک پلاس
کاهش تولید نفت روسیه به ۱.۱ میلیون بشکه کمتر از سهمیه اوپک پلاس
روسیه در ماه اکتبر۹.۹ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که ۱.۱ میلیون بشکه در روز کمتر از ۱۱ میلیون بشکه سهمیه آن طبق قرارداد اوپک پلاس است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»به نقل از اویل پرایس، الکساندر نوواک، معاون نخست‌وزیر روسیه گفت تولید نفت این کشور در ماه اکتبر به‌جز میعانات گازی، برابر با 9.9 میلیون بشکه در روز و کمتر از سهمیه تعیین‌شده برای این ماه بوده‌است.

روسیه در ماه اکتبر 1.1 میلیون بشکه در روز کمتر از سهمیه آن طبق قرارداد اوپک پلاس که برابر با 11 میلیون بشکه در روز بود تولید کرده‌است. اما این رقم مطابق با پیش‌بینی نوواک در ماه گذشته‌است.

سهمیه تولید نفت روسیه در ماه نوامبر از 11 میلیون بشکه تا 10.5 میلیون بشکه در روز کاهش می‌یابد. تولید نفت این کشور با اجرایی شدن تحریم‌های گروه 7 و اتحادیه اروپا بازهم در سال آینده کاهش خواهد یافت.

اما بسیاری از تحلیلگران عقیده دارند تحریم‌های گروه 7 و اتحادیه اروپا علیه صادرات نفت روسیه تاثیر مطلوب را بر جریان نفت این کشور نخواهد گذاشت، چون انتظار می‌رود روسیه در پیدا کردن خریداران جایگزین با فرستادن نفت خود به شرق در بازارهای آسیا موفق باشد.

پیش‌بینی می‌شود 2 میلیون بشکه در روز از نفت روسیه با اجرایی شدن این تحریم‌ها از بازارهای جهانی کم شود و شاید هم هیچ بشکه‌ای از نفت روسیه از بازار خارج نشود.

شرکت ویتول پیش‌بینی می‌کند 1 میلیون بشکه در روز از نفت روسیه در زمستان پیش رو از بازار خارج شود. اما تحلیلگران بانک نوا اسکاتیا عقیده دارند تحریم‌ها تأثیری بر جریان نفت روسیه نخواهند گذاشت. سرپرست تحقیقات کالا در بانک آلمانی LBBW تخمین می‌زند بین 1.5 تا 2 میلیون بشکه از نفت روسیه به‌خاطر تحریم‌ها از بازار خارج شود.

منبع: تسنیم