گام بلند گروه اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی نفت برای تأمین منابع پایدار
گام بلند گروه اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی نفت برای تأمین منابع پایدار
رئیس هیئت‌ رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت: با هدف توسعه‌ منابع پایدار برای صندوق‌ها، بلوک ۱۲ درصدی هلدینگ خلیج‌فارس خریداری شد و در تلاش هستیم با رویکرد بنگاه اقتصادی منابع ورودی صندوق‌ها را از محل‌های پایدار افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»به نقل از صندوق بازنشستگی صنعت نفت، عبدالحسین بیات اظهار کرد: تحکیم روند تأمین نقدینگی و منابع لازم برای استمرار فرآیند پرداخت به‌موقع و منظم، مستمری و مقرری بازنشستگان و بازماندگان صنعت نفت، مبنای انجام همه امور توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری صندوق‌هاست.

وی افزود: آینده‌پژوهی گروه اقتصادی صندوق‌ها مؤید آن بود که برای صیانت از آینده، سهم پیشین (۲۶.۳ درصد) باید در این رقابت اقتصادی مشارکت کند. اکنون و با خرید بلوک ۱۲ درصدی، ضمن توسعه‌ سرمایه‌گذاری پایدار، ضریب صیانت از سهم صندوق‌ها در «فارس» افزایش یافته و این موضوع در مطالعات اقتصادی روشن است.

رئیس هیئت‌ رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت با بیان اینکه اکنون مجموع سهام شرکت سرمایه‌گذاری اهداف در هلدینگ خلیج‌فارس به حدود ۳۹ درصد رسیده است، تصریح کرد: شرکت سرمایه‌گذاری اهداف با «کارگزاری خبرگان سهام» در این رویداد اقتصادی شرکت کرد. این کارگزاری مربوط به گروه اقتصادی صندوق‌هاست و هم‌اکنون بیش از گذشته با مشارکت در این معامله بزرگ دارای نشان و اعتبار اقتصادی و بیمه‌ای شده است.

بیات گفت: بازار سرمایه بلافاصله به این رویداد اقتصادی واکنش مثبت نشان داد و به یقین آثار و پیامدهای آن نیز در روند افزایش توان مالی صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت و تأمین نقدینگی مستمری و مقرری بازنشستگان و بازماندگان ارجمند در سال‌های پیش‌رو نمایان می‌شود.