70 روستای مازندران آبرسانی شد
70 روستای مازندران آبرسانی شد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران گفت: با اهدای 200 کیلومتر لوله در سایز‌های مختلف توسط خیّر آبرسان (حاج اکبر ابراهیمی)، اهالی 70 روستا در 18 شهرستان استان از نعمت آب آشامیدنی سالم، بهداشتی و پایدار بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»  “بهزاد برارزاده” با اعلام این خبر اظهار داشت: در سال گذشته کتابچه تنش آبی تنظیم و در آن دغدغه‌ها و اقدامات لازم برای عبور از تنش در هر شهر برنامه‌ریزی شد.
وی افزود: در همین راستا با توجه به استفاده 88 درصدی مازندران از سفره‌های آب زیرزمینی و استفاده از 740 حلقه چاه و 373 دهنه چشمه، در تلاشیم به سمت بهره‌برداری از آبهای سطحی پیش برویم که یقینا این مهم در سال‌های آتی محقق خواهد شد.

تأمین آب 19 مجتمع آبرسانی روستایی در دست اجرا؛
وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در بحث جهاد تبیین تصریح کرد: جهاد ما شناخت شرایط موجود استان و برنامه‌های گذر از تنش آبی است که در این مسیر و گام دوم انقلاب به اعتبارات استانی بسنده نکردیم و پیگیر بهره‌برداری از اعتبارات عشایری – روستایی، اعتبارات محرومیت‌زدایی و تنش آبی شدیم و در حال حاضر 19 مجتمع آبرسانی با  128 روستا در سراسر استان در دست اجراست.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران با تاکید بر ضرورت تصدی و مدیریت آب تمامی روستاها گفت: از 3600 روستا در استان 2700 روستا تحت پوشش ماست و به بقیه روستاها هم خدمات‌رسانی می‌کنیم اما مدیریت آب این روستاها در اختیار ما نیست که امیدواریم با کمک مسئولان و همکاری اهالی امکان تحویل‌گیری مدیریت آب در این روستاها را داشته باشیم.

جهاد آبرسانی در 350 روستای مازندران؛
برارزاده با اشاره به شناسایی 350 روستا در استان برای  آبرسانی افزود: مجلس انقلابی 7300 میلیارد اعتبار برای محرومیت‌زدایی در کشور تخصیص داد که علاوه بر 10 هزار روستای اولویت‌دار برای آبرسانی در مرحله اول، 9500 روستای دیگر نیز مشخص شدند و سهم استان مازندران 350 روستاست لذا مقرر شد طی  2 سال آتی عقب ماندگی‌های بخش آبرسانی روستایی جبران  و در حوزه محرومیت‌زدایی شرایط پایدار شود.
وی با اشاره به 450 قطعه زمین برای آبرسانی در مازندران خاطرنشان کرد: با تلاش شرکت آبفا استان، مجمع خیرین آبرسان به منظور محرومیت‌زدایی در روستاها و نقاط دور افتاده تشکیل و این فرصت برای تمامی خیران گرامی در سراسر نقاط کشور به ویژه استان مازندران مهیا شد تا در کنار بقیه امور خیریه همانند مدرسه‌سازی به موضوع آبرسانی هم توجه ویژه‌ای داشته باشند و در این مسیر و ادامه فرهنگ‌سازی این مهم نیز مقرر شد تاسیسات آبرسانی تعبیه شده به نام خیرین نامگذاری شود.