صدور دستور توقف احداث یک طرح پتروشیمی در تالاب شادگان
صدور دستور توقف احداث یک طرح پتروشیمی در تالاب شادگان
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان با بیان اینکه هنوز قرارداد اجاره زمین تخصیص داده شده به طرح پتروپالایش ملل بسته نشده است، گفت: دستور توقف اجرای طرح پتروپالایش ملل در تالاب شادگان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»سید محمدتقی سجادی، در خصوص بحث احداث طرح “پتروپالایش ملل” در تالاب بین المللی شادگان اظهار کرد: یک زمین به مساحت ۸۵ هکتار در تالاب شادگان برای احداث این طرح از سوی امور اراضی منابع طبیعی تخصیص داده شده است که باید پس از طی یک فرآیند این تخصیص به قرارداد اجاره تبدیل شود اما تاکنون این اتفاق نیافتاده است.

وی افزود: برای اینکه یک زمین تبدیل به قرارداد اجاره تبدیل شود نیاز به دریافت یکسری استعلامات از جمله استعلامات زیست محیطی و مجوزها در این زمینه است اما محیط زیست تاکنون پاسخ امور اراضی را در خصوص این استعلامات برای احداث طرح پتروپالایش ملل در تالاب شادگان نداده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان با بیان اینکه هنوز قرارداد اجاره زمین تخصیص داده شده به طرح پتروپالایش ملل بسته نشده است، گفت: با توجه به اینکه سرمایه‌گذار برای احداث این طرح عجله داشته، بدون قرارداد اجاره اقدام به تسطیح زمین کرده است که این کار طبق قانون تخلف است.

سجادی عنوان کرد: با توجه به اینکه اقدام سرمایه‌گذار طرح برای تسطیح زمین در تالاب شادگان تخلف بوده، به عنوان منابع طبیعی از این طرح شکایت کرده‌ایم و شکایت را به مراجع قضایی برده‌ایم.

وی ادامه داد: براساس این شکایت، دستور توقف اجرای طرح پتروپالایش ملل در تالاب شادگان صادر شده است تا باقی روند قانونی طرح انجام و همچنین شکایت ما نیز پیگیری شود.

۸۵ هکتار از زمین‌های بستر تالاب بین المللی شادگان به احداث طرح پتروپالایش ملل تخصیص یافته است و این موضوع باعث گله و شکایت بسیاری از فعالان محیط زیست و منابع طبیعی شده است.

منبع: ایسنا