انعقادقراردادهمکاری به ارزش 40 میلیارد ریال بین برق منطقه‌ای تهران و  پارک علم و فناوری پردیس
انعقادقراردادهمکاری به ارزش 40 میلیارد ریال بین برق منطقه‌ای تهران و  پارک علم و فناوری پردیس
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با اشاره به تجربه موفق همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: قرارداد همکاری به ارزش 40 میلیارد ریال با پارک علم و فناوری پردیس به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» “حبیب قراگوزلو” در حاشیه برگزاری نشست همرسانی توانمندی‌های شرکت‌های فناور و دانش بنیان با برق منطقه‌ای تهران با اشاره به سابقه ۴ ساله و موفق همکاری‌های مشترک، گفت: این شرکت با توجه به نامگذاری سال جاری استفاده از دانش فناوری را در دستور کار خود قرار داده و خوشبختانه هم اکنون ۱۰ قرارداد دیگر به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان در دست اقدام است که امیدوارم که طی ۲ تا ۳ سال آینده اجرایی شود.

وی اضافه کرد: این ۱۰ قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان آماده شده که هفت مورد آنها در مرحله مبادله است و سه فقره دیگر طی دو ماه دیگر آماده خواهد شد تا بتوانیم برق منطقه‌ای تهران را در تعامل با شرکت های دانش‌بنیان پیشرو کنیم.
مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران با بیان اینکه ظرفیت و پتانسیل خوبی برای همکاری شرکت‌های دانش بنیان با این شرکت وجود دارد، تصریح کرد: در پروژه اول همکاری با شرکت‌های دانش بنیان پارک فناوری پردیس، موفقیت‌های خوبی کسب کرده‌ایم و این زمینه ادامه کار در پروژه‌های بعدی را ایجاد کرد.
رئیس پارک فناوری پردیس نیز در این مراسم گفت: تعامل با برق منطقه‌ای تهران می تواند الگویی برای توسعه صنعت برق در سطح ملی باشد.
“مهدی صفاری‌نیا” اظهار کرد: تصور ما این است که ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان می تواند برای بخشی از چالش‌ها و مشکلات فنی صنعت برق راهگشا باشد.
وی با اشاره به ربات بازرس تونل، که توسط پارک فناوری برای برق منطقه‌ای تهران ساخته شد، توضیح داد: اولین پروژه تحقیقاتی بین پارک فناوری پردیس و برق منطقه‌ای تهران ربات بازرس بود که تونل‌های شبکه پست‌های فوق توزیع فشار قوی تهران را به یکدیگر متصل کرده و بازرسی فنی را بجای نیروی انسانی انجام می‌دهد و در حال حاضر زیر بار بوده و از آن بهره‌برداری می‌شود.
رئیس پارک فناوری پردیس با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان از نظر امنیتی و از نگاه بهره‌برداری در کشورها ظرفیت قابل توجهی دارند، گفت: تعداد قابل توجهی مجموعه فناورانه در پارک فناوری پردیس داریم که می‌توانند در خدمت صنعت برق کشور باشند.