کاهش یک درصدی قیمت نفت در آخرین روز کاری بازارهای جهانی
کاهش یک درصدی قیمت نفت در آخرین روز کاری بازارهای جهانی
قیمت نفت در آخرین روز کاری بازارهای جهانی به علت محدودیت‌های کرونایی چین حدود یک درصد کاهش یافت اما طی هفته گذشته به علت نگرانی در مورد عرضه، قیمت افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از رویترز، پس از اینکه چین محدودیت‌های کرونایی خود را افزایش داد، قیمت نفت در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی حدود یک درصد کاهش یافت.

اما متوسط قیمت نفت طی هفته گذشته به علت نگرانی در مورد عرضه و آمارهای اقتصادی غافلگیرکننده قوی افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با یک دلار و 19 سنت کاهش 95.77 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با یک دلار و 18 سنت کاهش 87.90 دلار در هر بشکه معامله شد.

قیمت بنزین آمریکا حدود 3 درصد کاهش یافت درحالی که قیمت گازوئیل آمریکا حدود 5 درصد افزایش یافت که بالاترین رقم از نیمه ماه ژوئن به شمار می رود.

قیمت نفت برنت طی هفته گذشته حدود 2 درصد و WTI حدود 3 درصد افزایش یافت.

شهرهای چین در روز پنج شنبه با مهر و موم کردن ساختمان ها و بستن خیابان‌ها، محدودیت‌های کرونایی را افزایش دادند. چین در 27 اکتبر 1506 مورد جدید ابتلا ثبت کرد.

صندوق بین‌المللی پول پیش بینی کرده است، رشد اقتصادی چین در سال جاری به 3.2 درصد کاهش یابد. این رقم نسبت به پیش بینی ماه آوریل 1.2 درصد کمتر است.

استفان برناک، تحلیلگر PVM Oil گفت: «با توجه به بلاتکلیفی در مورد سیاست ‌های مقابله با کرونای چین، اثبات بهبود خرید نفت خام این کشور دشوار است.»

آمارهای روز پنج شنبه یک بهبود قوی در تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه را نشان داده است.

به گفته تحلیلگران، افزایش تولید ناخالص داخلی آمریکا با وجود بالا رفتن نرخ بهره در بازار نفت به این معناست که تقاضا در آینده افزایش می یابد.

منبع: فارس