آمریکا تصمیم در مورد سقف قیمت نفت روسیه را به تعویق انداخت
آمریکا تصمیم در مورد سقف قیمت نفت روسیه را به تعویق انداخت
روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه گزارش داد که مقامات آمریکایی قصد ندارند سقف پیشنهادی برای قیمت نفت روسیه را تا پس از انتخابات میان دوره ای این کشور در ۸ نوامبر تعیین کنند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از راشاتودی، روزنامه وال استریت ژورنال روز جمعه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که مقامات آمریکایی قصد ندارند سقف پیشنهادی برای قیمت نفت روسیه را تا پس از انتخابات میان دوره ای این کشور در 8 نوامبر تعیین کنند.

این روزنامه توضیح داد که دولت بایدن نگران است که اعلام سقف قیمت منجر به کاهش عرضه از سوی روسیه، نوسانات بازار نفت و تأثیرگذاری بر نتایج انتخابات میان دوره‌ای شود.

مسکو بارها اعلام کرده است که به کشورهایی که سیاست های تجاری مغایر با شرایط قراردادهای موجود را اتخاذ می کنند، نفت و گاز عرضه نمی کند.

در ابتدا، انتظار می‌رفت که سقف قیمت نفت روسیه تا اواسط اکتبر تعیین شود تا به این صنعت زمان بدهد برای تاریخ 5 دسامبر آماده شود. در این تاریخ، ایالات متحده و متحدانش قصد دارند کسب وکارها در کشورهای خود را از حمل و نقل، تامین مالی و بیمه نفت روسیه منع کنند، مگر اینکه کمتر از حد تعیین شده فروخته شود.

تأخیر آمریکا در نهایی‌سازی جزئیات به این معنی است که عرضه‌ای که در تاریخ 5 دسامبر در حال ترانزیت است، ممکن است پس از رسیدن به خریدار تحت تأثیر تحریم‌ها قرار بگیرد.

کوین بوک، مدیر عامل مؤسسه کلیرویو انرژی پارتنرز به وال استریت ژورنال گفت: تقریباً 40 روز تا 5 دسامبر باقی است، یک سفر معمولی از روسیه در مسیرهای طولانی 45 تا 60 روز طول می‌کشد. بنابراین ما… محموله سرگردان داریم و این خطر وجود دارد که قیمت نفت خام افزایش یابد چرا که خریداران برای منابع جایگزین پیشنهاد می‌دهند.

بر اساس این گزارش، ایالات متحده می خواهد درآمد مسکو را محدود کند اما در عین حال جریان نفت روسیه را به بازارهای جهانی حفظ کند. بر اساس برآوردهای مختلف، این سقف قیمت ممکن است حدود 60 دلار در هر بشکه تعیین شود.

منبع: تسنیم