تراز آب دریای خزر در حال کاهش است
تراز آب دریای خزر در حال کاهش است
تراز آب دریای خزر در حال کاهش است و در شرایط بحرانی قرار دارد و این آسیب‌هایی برای نوار ساحلی شمال کشور دارد از این رو باید برنامه ریزی‌های لازم صورت گیرد.

به گزارش«نبض انرژی»علی فتحی معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اهتمام ویژه این سازمان برای توسعه و سرمایه گذاری در بندر نوشهر گفت: زیرساخت‌های مورد نیاز در بندر نوشهر در سال‌های گذشته بسیار خوب آماده شده است و اکنون شاهد توسعه و پیشرفت بندر نوشهر هستیم.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به مطالعات صورت گرفته در خصوص مدیریت یکپارچه نوار ساحلی کشور افزود: در کل کشور بیش از پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی داریم که بیشترین تعارضات به سواحل در استان مازندران و شهرستان نوشهر است.
فتحی با اشاره به مطالعه وسیعی که در زمینه پایش تراز آب در استان مازندران و دیگر استان‌های شمالی صورت گرفته، گفت: تراز آب دریای خزر در حال کاهش است و در شرایط بحرانی قرار دارد و این آسیب‌هایی برای نوار ساحلی شمال کشور دارد از این رو باید برنامه ریزی‌های لازم صورت گیرد.
به گفته فتحی، سازمان بنادر و دریانوردی کشور تمهیداتی در بحث لایروبی‌ها داشته اما لایروبی‌ها نیز از نظر فنی، فقط تا حدودی امکان‌پذیر است.
وی با اشاره به اینکه در استان‌ها کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل داریم که در سطح استانداری فعالیت می‌کند، گفت: این کمیته‌ها جایگاه مناسبی است تا در آن به این مشکلات رسیدگی شود.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در شهر بندری نوشهر به عنوان نمونه راه دسترسی اختصاصی بندر را داریم که بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان برای سازمان بنادر هزینه در برداشته که شاید این مقدار افزایش نیز پیدا کند و این به منظور نگاه تعامل بندر به شهر و شهر بندر است.
فتحی با بیان اینکه ظرفیت‌سازی‌های صورت گرفته در پنج سال گذشته بندر نوشهر پاسخگوی استان مازندران است، گفت: در زمینه ترانزیت باید به جذب سرمایه‌گذاری‌های لازم جدیت صورت گیرد.