پژوهشگاه نفت در صدد توسعه فناوری و رفع مشکلات صنعت
پژوهشگاه نفت در صدد توسعه فناوری و رفع مشکلات صنعت
رئیس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: قراردادهایی که سبب توسعه فناوری شود و به رفع مشکلات صنعت بینجامد، در دستور کار پژوهشگاه قرار می‎گیرد.

 

به گزارش نبض انرژی ، جعفر توفیقی دیروز (شنبه، ۱۸ اسفندماه) در نشست مشترک با مدیران گروه گسترش نفت و گاز پارسیان اظهار کرد: تفاوت عمده پژوهشگاه صنعت نفت با پژوهشگاه‌های وابسته به وزارت علوم در این است که فعالیت دیگر پژوهشگاه‌ها بیشتر با تمرکز بر پژوهش‌‌‌های بنیادی انجام می‌شود، اما پژوهشگاه صنعت نفت در رده توسعه فناوری، پژوهش‌های کاربردی و توسعه‌ای که سرانجام باید به توسعه فناوری منجر شوند فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه شاخص‌های ارزیابی این پژوهشگاه عمدتا شاخص‌های برون‌دادی و اثربخشی است، تصریح کرد: این سازمان به دنبال امضای قرارداد برای پژوهش نیست و همواره قراردادهایی را که سبب توسعه فناوری شده و مورد تایید کارفرماست تا مشکلات صنعت را حل کند، در دستور کار قرار می‌دهد.

توفیقی با اشاره به اینکه پژوهشگاه در همه زنجیره ارزش صنعت نفت فعال است، گفت: ماموریت اصلی این مجموعه، حرکت دادن صنعت نفت به سمت یک صنعت دانش‌بنیان است، از این رو می‌توانیم به پشتوانه حضور محققان و دانشمندان این مجموعه از پس بسیاری از مشکلات برآییم و راه‌حل‌های مناسبی را نیز ارائه کنیم.

به گفته وی، پژوهشگاه صنعت نفت افزون بر امضای قرارداد با صنعت به منظور حل مشکلات، همواره بر فناوری‌های نوظهور نیز تمرکز دارد، زیرا سازمان‌های پژوهش و فناوری الزاما باید آینده‌پژوهی را در دستورکار قرار دهند.

  • منبع خبر : پژوهشگاه صنعت نفت