اتصال نیروگاه اتمی بوشهر اردیبهشت به شبکه سراسری
اتصال نیروگاه اتمی بوشهر اردیبهشت به شبکه سراسری
به گزارش نبض انرژی، رئیس نیروگاه اتمی بوشهر گفت: با سازماندهی تعمیرها و آزمایش های مربوط به سامانه ایمنی، این نیروگاه اردیبهشت 98 دوباره به شبکه سراسری برق وصل می شود.

به گزارش نبض انرژی ،حسین غفاری گفت : نیروگاه اتمی بوشهر دو نوع تعمیرات اساسی و نیمه اساسی دارد که اورهال امسال آن از نوع تعمیرات نیمه اساسی است.
وی بیان کرد: نیروگاه اتمی بوشهر پس از کار موثر شبانه روزی باید متوقف و یک سوم بسته های سوخت جا به جا شود.
غفاری اظهار داشت: امسال نیروگاه اتمی بوشهر 11 اردیبهشت به شبکه سراسری برق وصل شد و هفت اسفند جاری پس از 297.5 شبانه روز موثر که با قدرت یک هزار مگاوات کار کرد از شبکه جدا شد.
وی گفت: در این بازه زمانی نیروگاه اتمی 7.2 میلیارد کیلووات ساعت برق تولید کرد که از این میزان 6.6 میلیارد کیلووات ساعت تحویل شبکه سراسری شده است.
رئیس نیروگاه اتمی بوشهر یادآور شد: وضعیت تولید این نیروگاه بسیار مناسب است و در تابستان گذشته که شبکه برق سراسری به نیروگاه اتمی بوشهر نیاز داشت همواره در مدار بود.
غفاری اظهار کرد: طبق برنامه ریزی ها، جابه جایی سوخت انجام و هر آنچه مربوط به رفع عیب ها و تجهیزات می شود و همچنین بازرسی های فنی بر اساس الزام های ایمنی و کنترل خطوط جوش و بیس متال در تعمیرات نیمه اساسی گنجانده می شود.
وی افزود: در تعمیرات پیش رو طبق برنامه ریزی های صورت گرفته حدود 19 شبانه روز عملیات انتقال و جابه جایی سوخت است و بقیه زمان مربوط به تعمیرات نیمه اساسی و اساسی تجهیزات مختلف سالن توربین و سالن راکتور است.
غفاری بیان کرد: پس از اینکه فعالیت های تعمیراتی نیروگاه سازماندهی شد به مدت هشت روز در آخر در ارتباط تست های مربوط به راه اندازی مجدد از وضعیت سیستم های ایمنی حصول اطمینان می شود.
وی اظهار داشت: پارسال تعمیرات نیمه اساسی در 78 روز بدون انحراف در همان مدت تعیین شده و بموقع انجام و نیروگاه به شبکه متصل شد امیدواریم تعمیراتی نیز که پیش رو داریم براساس برنامه زمان بندی و کیفیتی که مد نظر است سازماندهی می شود.
غفاری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امسال یکی از ماموریت های بزرگ آژانس انرژی اتمی در ارتباط با موضوع بررسی ایمنی و عرضه نیروگاه اتمی بوشهر با عنوان ‘osart’ سال 97 بود که در این زمینه این نیروگاه به مدت سه هفته 13 کارشناس از هشت کشور دنیا را میزبانی کرد.
وی گفت: این کارشناسان مجرب در شاخص های مختلف نیروگاه بوشهر را ارزیابی کردند که وضعیت آن از منظر تولید و ایمنی بسیار مطلوب گزارش شد.

  • منبع خبر : ایرنا