فرانسه و ایرلند در مرز بحران قطعی برق و خاموشی‌
فرانسه و ایرلند در مرز بحران قطعی برق و خاموشی‌
شبکه اپراتورهای انتقال برق اروپا هشدار داد که شبکه‌های توزیع برق در فرانسه و ایرلند بیشترین احتمال بروز خاموشی در فصل زمستان را دارند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی» به نقل از راشاتودی، شبکه اپراتورهای انتقال برق اروپا هشدار داد که شبکه‌های توزیع برق در فرانسه و ایرلند با بیشترین احتمال قطعی برق و خاموشی در فصل زمستان روبرو هستند.

بر اساس گزارش این نهاد بین ماه‌های ژانویه و فوریه شبکه توزیع برق در اروپا بیشترین فشار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تجربه خواهد کرد، اما فرانسه و ایرلند خیلی زودتر از ماه ژانویه یعنی در ماه‌های نوامبر یا دسامبر وارد بحران خواهند شد.

این شبکه در گزارش خود هشدار داده که شرایط در زمستان پیش رو برای اروپا بسیار بحرانی خواهد بود. اما می‌توان با برخی اقدامات عملیاتی آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مدیریت کرد.

این نهاد هشدار داده که کاهش تولید برق هسته‌ای نه تنها در فرانسه بلکه در سوئد و فنلاند در حال تشدید بحران برق در اروپا است.

شرکت ایرگرید که توزیع برق در ایرلند را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مدیریت می‌کند، همچنین اعلام کرده که مردم این کشور در فصل زمستان به طور متوسط 4 ساعت قطعی برق را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تجربه خواهد کرد که البته این رقم برای مردم فرانسه 6.5 برابر خواهد بود زیرا شبکه اپراتورهای انتقال برق اروپا گزارش داده که به خاطر کاهش تولید برق در نیروگاه‌های هسته‌ای، هر مشترک فرانسوی به طور متوسط در طول زمستان 26 ساعت خاموشی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تجربه خواهد کرد.

از آنجا که سوئد و نروژ‌‌ بخش قابل توجهی از برق خود‌ را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از نیرو‌گاه‌های آبی تامین می‌کنند در صورتی که زمستان کم‌بارشی پیش رو داشته باشیم، این دو کشور هم درگیر بحران تولید نیرو خواهند شد.

منبع: فارس