هشدار به فرانسه و ایرلند درباره خاموشی‌های گسترده در زمستان امسال
هشدار به فرانسه و ایرلند درباره خاموشی‌های گسترده در زمستان امسال
شبکه اپراتورهای سیستم انتقال برق اروپا (ENTSO-E) در گزارش چشم انداز خود هشدار داد که فرانسه و ایرلند در میان کشورهای اروپایی دارای آسیب‌پذیرترین شبکه‌ها در برابر خاموشی‌های زمستانی هستند.

به گزارش خبرنگار «نبض انرژی»به نقل از راشاتودی، شبکه اپراتورهای سیستم انتقال برق اروپا (ENTSO-E) در گزارش چشم انداز خود هشدار داد که فرانسه و ایرلند در میان کشورهای اروپایی دارای آسیب‌پذیرترین شبکه‌ها در برابر خاموشی‌های زمستانی هستند.

بر اساس این گزارش چشم انداز که در روز پنجشنبه منتشر شد، شبکه برق اروپا با بیشترین فشار در ماه‌های ژانویه و فوریه سال 2023 مواجه خواهد شد، اما فرانسه و ایرلند ممکن است در اوایل ماه نوامبر یا دسامبر امسال با این فشارها و مشکلات مواجه شود.

در این گزارش آمده است: وضعیت زمستان امسال بحرانی است، اما با اقدامات عملیاتی قابل کنترل است.

شرکت ایرگرید EirGrid که جریان برق در سراسر ایرلند را مدیریت می کند، در چشم انداز خود اعلام کرده است که مشترکین مسکونی احتمالاً در زمستان به طور متوسط ​​چهار ساعت بدون برق خواهند بود.

در عین حال، طبق گفته شبکه اپراتورهای سیستم انتقال برق اروپا، مشترکین مسکونی در فرانسه در طول زمستان به دلیل تولید اندک انرژی هسته‌ای با احتمال خاموشی تا 26 ساعت مواجه هستند.

این شبکه همچنین هشدار داد که نروژ و سوئد نیز در صورت کمبود آب طی زمستان با خطر قطعی مواجه هستند، زیرا هر دو کشور تا حد زیادی به برق آبی وابسته هستند.

منبع: تسنیم